درباره ما

وبلاگ

0935-856-5698

آموزش بستن قسمت دیدگاه یا نظرات در وردپرس

بستن دیدگاه در وردپرس و غیرفعال کردن نظرات وردپرس ممکنه یکی از نیازهای اساسی برای شما باشه که با استفاده از اون بخواهید تا امکان ارسال نظرات در وردپرس را برای هر یک از نوشته‌های سایت خودتون مدیریت و کنترل کنید. همونطور که بارها هم اشاره شده دیدگاه‌ها و نظرات در وردپرس یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر سایت برای ایجاد ارتباط با کاربران هستند که باید توجه ویژه ای روی دیدگاه‌ها داشته باشید و اونها را مدیریت کنید تا با پاسخ‌دهی سریع رضایت کاربران را داشته باشید. اما گاهی برای ما پیش میاد که برخی نوشته‌ها ممکنه دیدگاه‌هایی در اونها ارسال بشه که مشکلاتی برای ما به وجود بیارن، هر چند که پیش خودتون ممکنه فکر کنید خب چه نیازی هست که چنین دیدگاه‌هایی را تایید کنیم؟ در پاسخ به این سوال میشه گفت وقتی که با غیرفعال کردن دیدگاه در نوشته وردپرس میشه مشکل را بهتر برطرف کرد چرا دیتابیس سایت خودمون را با نظراتی که تایید هم نخواهند شد پر کنیم؟

در این آموزش ما قصد دارم تا به معرفی راه‌های گوناگونی برای نحوه بستن دیدگاه در وردپرس و غیرفعال کردن نظرات یک نوشته خاص در وردپرس بپردازم که با استفاده از این روش‌ها میتونید تا دیدگاه‌هایی که برای هر نوشته ارسال خواهند شد را فعال و یا غیرفعال کنید. در صورت غیرفعال کردن ارسال دیدگاه در یک نوشته فرم دیدگاه بسته شده و کاربران قادر به ارسال نظر در سایت نخواهند بود.

آموزش بستن دیدگاه در وردپرس

برای بستن دیدگاه‌ها در وردپرس و غیرفعال کردن نظرات وردپرس چند راهکار وجود داره، یکی از این راهکارها درست در هسته خود وردپرس تعبیه شده که با استفاده از اون میتونید امکان ارسال نظرات برای هر نوشته را فعال و یا غیرفعال کنید و راهکار دیگه که در این مقاله معرفی می‌کنم با استفاده از یک افزونه ساده و کاربردی صورت میگیره که در اصل همون کاری که در روش پیشفرض وردپرس صورت میگیره را انجام میده اما با سرعت بیشتر و مراحل کمتر!

برای غیرفعال کردن دیدگاه در یک نوشته مشابه تصویر زیر بعد از اینکه به صفحه نوشته‌ها در وردپرس مراجعه کردید روی دکمه ویرایش سریع یکی از نوشته‌ها کلیک کنید تا بخش‌هایی که برای ویرایش نوشته در حالت سریع وجود داره مشابه زیر برای شما باز شود.

 

 

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید تیک گزینه پذیرفتن دیدگاه را بردارید و روی دکمه به‌روزرسانی کلیک کنید. با غیرفعال کردن پذیرفتن بازتاب هم اگر در سایتی به نوشته شما لینک داده بشه برای شما بازتابی از اون سایت ارسال نخواهد شد، اگر با بازتاب در وردپرس آشنایی ندارید می‌تونید مقاله حذف دیدگاه ها در وردپرس و مدیریت نظرات در وردپرس را مطالعه کنید تا با پینگ‌بک در وردپرس آشنا شوید. حالا که دیدگاه نوشته خودتون را غیرفعال کردید اگر به صفحه نوشته مراجعه کنید مشابه تصویر زیر خواهید دید که به جای فرم ارسال نظر پیغام امکان ثبت دیدگاه وجود ندارد نمایش داده میشه که در این صورت دیگه امکان ارسال دیدگاه وجود نخواهد داشت.

 

 

بستن دیدگاه در وردپرس با افزونه غیرفعال کردن دیدگاه وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با نام One Click Close Comments در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 10.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید امکان ارسال نظر در وردپرس را غیرفعال کنید.

بعد از نصب و فعال کردن این افزونه هیچ منو و یا گزینه‌ای برای تنظیمات افزونه در سایت شما اضافه نمیشه، این افزونه تنظیمات خاصی نداره و فقط کافیه تا با مراجعه به صفحه نوشته‌های وردپرس هر نوشته‌ای که قصد دارید تا دیدگاه‌ها را در آن غیرفعال کنید روی دکمه سبز رنگی که داره یک بار کلیک کنید تا ارسال دیدگاه در اون نوشته غیرفعال بشه، بعد از کلیک روی دکمه گرد سبز رنگ، رنگ اون به قرمز تغییر میکنه که نشان از غیرفعال شدن دیدگاه داره.

 

 

برای فعال سازی مجدد هم میتونید روی آیکون قرمز رنگ کلیک کنید تا مجددا به رنگ سبز تغییر حالت داده و امکان ارسال دیدگاه در نوشته مورد نظر برای کاربران فعال شود.

سامانه پشتیبانی نگاه