درباره ما

وبلاگ

0935-856-5698

آموزش ترجمه خودکار پیوندهای یکتا در وردپرس

ترجمه خودکار پیوندهای یکتا در وردپرس این امکان را به شما میده تا به صورت خودکار آدرس نامک مطالب خودتون را از زبان فارسی و یا هر زبان دیگه‌ای که در وردپرس از اون استفاده می‌کنید به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگه که مد نظر شماست ترجمه کنید. یکی از نیازهایی که کاربران دارند اینه که قابلیتی براشون فعال باشه تا بتونند آدرس مطالب خودشون را به صورت خودکار از فارسی به انگلیسی ترجمه کنند.

در این آموزش ما قصد داریم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازیم که با استفاده از اون میتونید تا اقدام به ترجمه خودکار پیوند یکتا مطالب وردپرس از زبان فارسی به انگلیسی و یا هر زبان دیگری اقدام کنید. اگر شما هم به دنبال راهکاری برای ترجمه خودکار پیوند یکتا مطالب وردپرس هستید تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش ترجمه خودکار پیوندهای یکتا در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اون را دارم با عنوان WP-Parsi Permalink Translator در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 60 نصب فعال را به خودش اختصاص بده که با استفاده از اون میتونید تا اقدام به ترجمه خودکار آدرس مطالب در وردپرس کنید.

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام مترجم لینک در بخش تنظیمات وردپرس اضافه خواهد شد، روی این منو کلیک کنید تا به صفحه افزونه برای سفارشی سازی تنظیمات اقدام کنید.

 

 

حالا همونطور که در تصویر میبینید روی آیکون علامت سوال کلیک کنید تا باکس توضیحات به شما نشون داده بشه. این افزونه برای ترجمه لینک‌ها از مترجم مایکروسافت استفاده میکنه، بنابراین لازمه تا یک کد API از وبسایت مایکروسافت برای اینکه نامک مطالب شما را ترجمه کنند دریافت کرده و در تنظیمات افزونه وارد کنید. بنابراین لازمه تا یک اکانت در مایکروسافت داشته باشید، برای داشتن اکانت مایکروسافت هم کافیه تا یک ایمیل از مجموعه سرویس‌هایی که این ایمیل ارائه میده را داشته باشید. بنابراین روی دکمه کلیدهای کاربری کلیک کنید تا به اکانت مایکروسافت هدایت شده و کلید API را دریافت کنید.

 

 

همونطور که میبینید اگر اکانت دارید وارد اکانت خودتون بشید و اگر اکانت هم ندارید روی گزینه Create one کلیک کنید و یک اکانت ایجاد کنید و سپس بعد از اینکه وارد اکانت شدید مجددا به لینک کلیدهای کاربری که در تنظیمات افزونه وجود داره کلیک کنید. بعد از اینکه وارد اکانت شدید میتونید تا یک API جدید ایجاد کنید و یا اینکه از API پیشفرض استفاده کنید.

 

 

حالا بعد از اینکه کد را کپی کردید به پیشخوان وردپرس برگردید و کلید API را در داخل فیلد کلید کاربری مایکروسافت که در پیشخوان وردپرس قرار داره وارد کنید. سپس تنظیمات زبان را برای ترجمه انتخاب کرده و زبان مبدا و زبان مقصد را انتخاب کنید. در نهایت نوع پست تایپ هایی که قصد دارید تا به صورت خودکار ترجمه شوند را وارد کرده و تنظیمات را ذخیره کنید.

حالا بعد از اینکه تنظیمات را ذخیره کردید با مراجعه به صفحه ویرایش نوشته خواهید دید که گزینه‌ای با نام ترجمه عنوان نامک اضافه شده که با استفاده از اون میتونید تا ترجمه خودکار را فعال کنید. بعد از اینکه نوشته را منتظر کردید به صورت خودکار نامک نوشته که مربوط به پیوند یکتا هست به انگلیسی ترجمه خواهد شد.

 

 

طی بررسی‌های انجام شده به دلیل تغییر/قطع قابلیت ترجمه از سوی وبسایت مذکور که تهیه API از آن برای کار کردن افزونه ضروری است، این آموزش دیگر کاربردی نبوده و امکان استفاده از افزونه برای ترجمه خودکار پیوند یکتا وجود ندارد.

سامانه پشتیبانی نگاه