درباره ما

وبلاگ

0935-856-5698

آموزش تغییر فونت در قالب وردپرس

تغییر فونت وردپرس همواره یکی از چالش برانگیزترین کارهایی بوده که کاربران تازه وارد در دنیای وردپرس به دنبال تغییر اون بودن تا بتونن از فونت دلخواه در قالب خودشون استفاده کرده و شکل و ظاهر سایت خودشون را با استفاده از فونت یک تغییر اساسی ایجاد کنند. اما از اونجایی که برای تغییر فونت نیاز بوده تا دست به کدنویسی و تغییر در استایل قالب ببرن برخی از کاربران از این کار امتناع کرده و ترجیح میدهند تا از راه‌های دیگه مثل استفاده از افزونه تغییر فونت وردپرس استفاده کنند و فونت دلخواه خودشون را در سایت استفاده کنند.

در این آموزش ما قصد دارم به معرفی افزونه فونت ماندگار بپردازم که با استفاده از این افزونه میتونید هر نوع فونت که قصد استفاده از اون را دارید در سایت خودتون ازش استفاده کنید. این افزونه دارای بیش از 30 فونت فارسی هستش که از جمله اونها میشه به فونت ایران سنس اشاره کرد که میتونید برای سایت خودتون ازش استفاده کنید.

آموزش تغییر فونت وردپرس با افزونه فونت ماندگار

افزونه فونت ماندگار که احتمالا اسم اون تا حالا به گوش شما خورده یکی از افزونه‌هایی است که با استفاده از اون میتونید از فونت فارسی در وردپرس استفاده کنید. این افزونه با نام MW Font Changer در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 10.000 نصب فعال و کسب امتیاز 5 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون قادر به تغییر فونت وردپرس و افزودن فونت فارسی در قالب وردپرس خواهید بود.

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر دو منو با نام‌های فونت ماندگار – پوسته و فونت ماندگار – پیشخوان در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با کلیک روی منوی پوسته میتونید فونت سایت و روی فونت پیشخوان فونت بخش پیشخوان وردپرس را به دلخواه خودتون تغییر دهید.

 

 

تغییر فونت قالب وردپرس

برای تغییر فونت قالب وردپرس به منوی فونت ماندگار پوسته مراجعه کنید تا به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت شده و سپس فونت دلخواه خودتون را برای استفاده از فونت فارسی در قالب وردپرس برای بخش‌های گوناگون انتخاب کنید.

 

 

 

فونت: با استفاده از این بخش میتونید فونت دلخواه خودتون را برای تگ های H1 تا H6 در وردپرس انتخاب کرده و از این فونت استفاده کنید.

فونت بدنه: با استفاده از این گزینه میتونید فونت دلخواه برای بدنه اصلی قالب وردپرس را انتخاب کرده و از فونت فارسی در وردپرس برای نمایش مطالب و صفحات گوناگون استفاده کنید.

فونت ادمین بار در صفحه اصلی سایت: با استفاده از این گزینه هم میتونید فونت دلخواه برای نوار ابزار منوی وردپرس که در بالای صفحه در هنگام مشاهده سایت نشون داده میشه را انتخاب کنید.

 

 

با اسکرول به سمت پایین در بخش عناصر دلخواه هم میتونید از فونت دلخواه برای کلاس وردپرس استفاده کنید تا آی‌دی استایلی که از اون استفاده می‌کنید با فونت دیگه لود و بارگزاری بشه. برای این منظور ابتدا آی‌دی خودتون را وارد کنید، اگر بیش از یک ID دارید اونها با را کاراکتر کاما انگلیسی از هم جدا کنید. سپس با استفاده از گزینه فونت، یکی از فونت‌های موجود را به دلخواه خودتون انتخاب کرده و در نهایت از بخش اندازه فونت هم هر سایزی که قصد دارید برای این فونت در نظر گرفته باشه را بر حسب پیکسل انتخاب کنید. به همین ترتیب میتونید مشابه این بخش در گزینه‌های عناصر دلخواه 2 و عناصر دلخواه 3 هم به این شکل عمل کرده و از فونت فارسی دلخواه در وردپرس برای کلاس خاص استفاده کنید. در نهایت تنظیمات را ذخیره کنید تا فونت دلخواه شما برای بخش‌های مختلف سایت انتخاب شود.

تغییر فونت پیشخوان وردپرس

برای تغییر فونت پیشخوان وردپرس به منوی فونت ماندگار پیشخوان مراجعه کنید و سپس مشابه تصویر زیر از بخش فونت، یکی از فونت‌های دلخواه را که قصد دارید برای پیشخوان وردپرس از اون استفاده کنید را انتخاب کرده و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا فونت پیشخوان وردپرس هم مشابه فونت قالب وردپرس تغییر داده شود.

 

 

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به تغییر فونت دلخواه در وردپرس اقدام کنید. در صورتی که برای تغییر فونت وردپرس با استفاده از افزونه فونت ماندگار سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

سامانه پشتیبانی نگاه