درباره ما

وبلاگ

0935-856-5698

آموزش حذف کاربران وردپرس به صورت خودکار

حذف کاربران وردپرس این امکان را به شما میده تا بعد از ورود به پیشخوان وردپرس به منوی کاربران مراجعه کرده و هر کاربری که قصد دارید از سایت خودتون حذف کنید را انتخاب کرده و در نهایت روی گزینه حذف کلیک کنید تا کاربر به صورت کلی از سایت حذف شده و اگر نوشته و یا فعالیتی هم در سایت داشته را به بخش کاربری خودتون منتقل کنید و یا اینکه اونها را هم به صورت کلی حذف کنید. اما آیا شده تا به حال بخواهید تا کاربرانی که در سایت شما ثبت نام می‌کنند به صورت خودکار بعد از مدت زمانی که تعیین می‌کنید حذف شود؟

در این آموزش ما قصد داریم تا به معرفی افزونه و قطعه کدی در وردپرس بپردازیم که با استفاده از این دو روش میتونید تا کاربران سایت خودتون را به صورت خودکار از سایت حذف کنید. پس اگر شما هم به دنبال این هستید تا به صورت خودکار کاربران خودتون را از سایت حذف کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش حذف خودکار کاربران در وردپرس بعد از مدت زمان تعیین شده

در این روش میتونید تا تعداد روزهایی که قصد دارید تا کاربرانی که در سایت شما عضو میشوند را تعیین کنید تا بعد از اینکه این مدت زمان گذشت به صورت خودکار هر کاربری که در سایت عضو شده به صورت اتوماتیک از سایت حذف شود. برای این منظور ابتدا وارد هاست خودتون شده و سپس مشابه تصویر زیر روی گزینه File Manager در هاست خودتون کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست خودتون ارجاع داده شوید.

 

 

بعد از اینکه وارد محیط فایل منیجر هاست خودتون شدید به مسیر /public_html/wp-content/themes/ مراجعه کرده و سپس پوشه قالبی که در سایت شما هست را انتخاب کرده و وارد پوشه فعال در هاست خودتون بشید و بعد از اینکه وارد پوشه قالب خودتون شدید به دنبال فایلی با نام functions.php بگردید و سپس کدهای زیر را در مکان مناسبی از این فایل اضاقه کنید.

حالا همونطور که در خط چهارم این قطعه کد مشاهده می‌کنید به جای 30 روز تعداد روز مورد نظر خودتون را وارد کنید تا بعد از گذشت این مدت زمان از ثبت نام کاربر در سایت به صورت خودکار همه کاربران بعد از تعداد روز تعیین شده در سایت حذف شوند.

دقت داشته باشید که قبل از اینکه هر کدی را به فایل فانکشن قالب خودتون اضافه می‌کنید یک نسخه از اون کپی داشته باشید تا در صورتی که مشکلی در سایت شما به وجود اومد بتونید تا مجددا بعد از جایگزین کردن کدهای اصلی در فایل functions.php مشکل را برطرف کنید.

حالا بعد از این که کد را در مکان مناسبی قرار دادید هر زمان که کاربری در سایت شما ثبت نام کرد بعد از تعداد روزهایی که تعیین کردید به صورت خودکار از سایت حذف خواهد شد.

افزونه حذف خودکار کاربران در وردپرس

اما اگر تمایلی به استفاده از کد معرفی شده ندارید و میخواهید تا کمی حرفه‌ای‌تر عمل کنید میتونید تا از افزونه حذف خودکار کاربران در وردپرس استفاده کرده و علاوه بر اینکه میتونید تعداد روز را برای این کار تعیین کنید، بلکه قادر هستید تا کاربران را بر اساس نقش کاربری انتخاب کنید تا به صورت خودکار از سایت حذف شوند. افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Auto Delete User در مخزن وردپرس به ثبت رسیده که با استفاده از اون میتونید اقدام به حذف خودکار کاربر بر اساس نقش کاربری در وردپرس بکنید.

بعد از نصب و فعال سازی این افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Auto Delete User در وردپرس اضافه خواهد شد، روی این منو کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شده و تعداد روزهای مورد نظر برای حذف خودکار کاربران در وردپرس را بر اساس نقش کاربری انتخاب کرده و شخصی سازی کنید.

 

 

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید ابتدا از بخش Select Role نقش کاربری خودتون را که قصد دارید کاربرانی با این نقش کاربری به صورت خودکار از سایت حذف شوند را انتخاب کنید. سپس از بخش DAYS تعداد روز مورد نظرتون را که میخواهید کاربران بعد از تاریخ عضویتشون در سایت حذف شوند را انتخاب کرده و در نهایت روی دکمه SAVE USER کلیک کنید. حالا همونطور که در تصویر میبینید در انتهای این بخش هر تنظیمی که برای حذف خودکار کاربران در وردپرس بر اساس نقش کاربری اضافه کردید قابل مشاهده هست که بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده کاربران از سایت حذف خواهند شد.

سامانه پشتیبانی نگاه