درباره ما

وبلاگ

0935-856-5698

آموزش ریست کامل وردپرس

ریست کامل وردپرس از جمله مواردی است که پس از مدت زمان طولانی برای دیتابیس وبسایت لازمه چرا که در طول مدت زمان فعالیت وبسایت وردپرسی خودمون از افزونه‌های مختلفی در اون استفاده کردیم و انواع و اقسام جداول به دیتابیس وردپرس اضافه و کم شده که برخی جداول به دلیل حذف افزونه و یا تغییرات اساسی به صورت اضافی در دیتابیس باقی خواهند ماند و حکم یک بار اضافی روی دیتابیس ما دارند که برای ما هم کاربردی ندارند. بنابراین لازمه تا یک بار دیتابیس وردپرس را بهینه کنیم و جداولی که نیازی بهشون نیست را از وردپرس حذف کنیم. اما ریست در ودپرس دو حالت داره که عبارتند از:

  1. ریست کامل وردپرس و حذف کلیه جداول اضافه که با این کار وردپرس درست مثل روز اولی که اونو نصب کردید خواهد شد.
  2. ریست دیتابیس وردپرس و حذف جداول اضافی از دیتابیس وردپرس که در این حالت صرفا داده‌های اضافی از وردپرس حذف خواهند شد.

در این مقاله ما قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازم که با استفاده از اون قادر خواهید بود تا اقدام به ریست کردن وردپرس کرده و به طور کلی دیتابیس وردپرس را عاری از هرگونه تیبل اضافی بکنید. در این صورت سایت شما درست مثل روز اول در میاد که هیچ اطلاعاتی در اون وجود نداره و درست مثل این میمونه که همین چند دقیقه پیش وردپرس را نصب کرده باشید. پس اگر شما هم به دنبال ریست کامل وردپرس هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ریست کامل وردپرس و برگرداندن تنظیمات وردپرس با افزونه wp reset

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با نام wp reset در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 20.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.3 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید اقدام به ریست وردپرس کرده و به طور کلی نسبت به برگرداندن تنظیمات وردپرس بپردازید.

 

بعد از نصب و فعال سازی این افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Reset WP در بخش ابزارها وردپرس پیشخوان سایت شما اضافه میشه که کافیه روی اون کلیک کرده و وارد صفحه ریست وردپرس در پیشخوان وردپرس بشید.

 

 

حالا همونطور که در تصویر میبینید از شما خواسته میشه تا عبارت reset-wp را برای تایید اینکه قصد دارید تا وردپرس خود را ریست کنید در این فیلد وارد کنید. بنابراین طبق تصویر این عبارت را در این فیلد وارد کرده و در نهایت روی دکمه Reset کلیک کنید تا پنجره زیر برای شما به نمایش در بیاد.

 

 

همونطور که در تصویر میبینید با کلیک کردن روی دکمه OK شما تایید می‌کنید که کلیه داده‌هایی که در دیتابیس وردپرس قرار دارند به صورت کامل حذف شده و دیتابیس وردپرس شما مثل روز اول با ساختارهایی که وردپرس داشته تبدیل بشه. دقت کنید که در ریست وردپرس صرفا دیتابیس سایت شماست که ریست خواهد شد. حالا بعد از کلیک روی دکمه OK منتظر بمونید تا بسته به حجم دیتابیسی که دارید عملیات ریست و برگرداندن تنظیمات وردپرس در سایت شما با استفاده از افزونه wp reset صورت بگیره.

بعد از اینکه وردپرس شما ریست شد از پیشخوان وردپرس خارج میشید که کافیه مجددا نام کاربری و رمز عبور خودتون را وارد کنید تا وارد پیشخوان وردپرس شوید.

سامانه پشتیبانی نگاه