درباره ما

وبلاگ

0935-856-5698

آموزش ساخت سیستم تیکت و پشتیبانی در وردپرس

ارسال تیکت و پشتیبانی در وردپرس یکی از مهمترین نیازهای وبسایت‌های خدماتی هست تا با استفاده از اون بتونند یک سیستم پشتیبانی در وردپرس ایجاد کرده و با فراهم کردم امکان ارسال تیکت در وردپرس این امکان را به کاربراشون بدن تا با تیکیتینگ وردپرس بتونن برای محصولات خودشون اقدام به ارائه پشتیبانی بکنند. از اونجایی که وردپرس در زمینه افزونه تیکیت وردپرس مانور زیادی نداده افزونه‌های رایگان با تعداد کمی وجود دارند تا با استفاده از اون بتونید یک سیستم پشتیبانی خوب در وردپرس بسازید، بنابراین در حال حاضر بهترین افزونه تیکت وردپرس که میتونید ازش برای ساخت سیستم پشتیبانی در وردپرس استفاده کنید افزونه awesome support هست که از زبان فارسی هم به خوبی پشتیبانی میکنه و قصد دارم تا به آموزش نصب افزونه awesome support بپردازم.

در این آموزش ما  قصد داریم به معرفی افزونه awesome support بپردازیم که با استفاده از این افزونه میتونید یک سیستم پشتیبانی در وردپرس ایجاد کرده و امکان ارسال تیکت و پشتیبانی در وردپرس را برای کاربران خود فراهم کنید. پس اگر شما هم در سایت خودتون خدماتی ارائه میدین و نمیخواین که از سیستم‌های پشتیبانی مثل FileZilla و WHM برای این کار استفاده کنید با ما همراه باشید.

آموزش ارسال تیکت و پشتیبانی در وردپرس با افزونه فارسی ارسال تیکت برای وردپرس

افزونه‌ای که برای ارسال تیکت در وردپرس قصد معرفی اونو دارم با نام Awesome Support در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته بیش از 7.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.5 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون میتونید یک سیستم پشتیبانی در وردپرس ایجاد کنید.

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام تیکت‌ها در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با استفاده از اون میتونید به سفارشی سازی تنظیمات افزونه اقدام کنید. قبل از هرکاری مشابه تصویر به منوی تیکت‌ها> تنظیمات> کلی مراجعه کنید.

 

 

واگذار شده به طور پیش فرض: از این بخش ابتدا پشتیبان پیشفرض برای پاسخ دهی به تیکت‌ها و مدیریت تیکت ها را انتخاب کنید. اگر قصد دارید تا کاربری را به صورت پیشفرض مسئول پشتیبانی سایت قرار بدین کافیه تا از اینجا انتخابش کرده و نقش کاربری رو هم براش روی حالت Support Manager قرار بدین تا بتونه به تیکت‌ها دسترسی داشته و اونها را کنترل کند.

مجاز کردن ثبت نام: برای اینکه امکان ثبت تیکت در سایت وجود داشته باشه لازمه امکان ثبت نام و عضویت در وردپرس را فعال کنید. اگر این امکان فعال نیست میتونید از بخش تنظیمات همگانی فعالش کنید.

Tickets Per Page (Front End): با استفاده از این گزینه میتونید تعداد تیکت‌های قابل نمایش در پیشخوان وردپرس را تعیین کنید.

پاسخ های قدیمی تر: با استفاده از این بخش میتونید اولویت بندی برای تیکت‌ها را انتخاب کنید که ابتدا تیکت‌هایی که زودتر ثبت شدن نمایش داده شوند و یا اینکه تیکت‌هایی که به تازگی ثبت شده‌اند نمایش داده شوند. روشنه برای اینکه بتونید تا سیستم پشتیبانی در جهت رضایت کاربر داشته باشید لازمه تا از گزینه قدیم به جدید استفاده کنید.

تعداد پاسخ در هر صفحه: با استفاده از این گزینه هم میتونید تا تعداد پاسخ‌هایی که برای هر تیکت ارسال شده را در هر صفحه مشخص کنید تا اگر تیکت طولانی داشتید صفحات شلوغ و پر حجم نداشته باشید.

مخفی کردن بسته ها: با فعال کردن این گزینه وقتی روی دکمه همه تیکت‌ها در پیشخوان وردپرس کلیک کنید تیکت‌های بسته شده نمایش داده نخواهند شد و برای مشاهده اونها میتونید از تب تیکت‌هایی که وضعیت اونها روی حالت بسته است استفاده کنید.

تعداد نمایش: با فعال کردن این گزینه تعداد تیکت‌ها در پیشخوان وردپرس نمایش داده خواهد شد.

تیکت های قدیمی: با استفاده از این بخش میتونید تیکت‌های قدیمی را بر اساس تعداد مشخص کنید تا اگر تعداد تیکت از این عدد عبور کرد بر اساس زمان ثبت تیکت به عنوان تیکت قدیمی شناخته شوند.

Departments: در نهایت اگر خدماتی که شما ارائه میدین قابلیتی داره که دپارتمان‌های مختلفی مثل پشتیبانی، فروش، مدیریت و… تعریف کنید با استفاده از این گزینه میتونید امکان ساخت واحد ثبت تیکت را هم انتخاب کنید.

 

Use Priority Field: اگر قصد دارید تا از امکان اهمیت در تیکت‌ها استفاده کنید این گزینه را فعال کنید تا کاربران امکان ضروری بودن تیکت را هم مشخص کنند تا تیکت‌هایی که از اهمیت بالاتری برخوردار هستند در اولویت قرار بگیرند.

Show On Front End: با فعال کردن این گزینه هم اولویت تیکت‌ها در وردپرس بر اساس اهمیت اونها نمایش داده خواهد شد.

Show In Column List: با فعال کردن این گزینه هم در پیشخوان وردپرس ستونی برای لیست تیکت در وردپرس اضافه میشه که درجه اهمیت هر تیکت رو در این ستون میتونید ببینید.

 

 

با فعال کردن این گزینه‌ها امکان پاسخ دادن به تیکت‌ها توسط تیم پشتیبانی فراهم میشه و همه کاربرانی که در بخش پشتیبانی فعالیت دارند میتونند به تیکت کاربران پاسخ دهند.

 

 

Show Open Date: با استفاده از این گزینه میتونید تاریخ باز کردن تیکت را نمایش دهید.

Show Open Date in GMT و Show Close Date in GMT: این دو گزینه هم به ترتیب امکان نمایش زمان تغییر وضعیت تیکت را بر اساس منطقه زمانی در هنگام باز شدن تیکت و بسته شدن تیکت نمایش میدهند.

Show Length Of Time Ticket Was Opened: با استفاده از این گزینه هم میتونید تا مدت زمان کلی باز بودن تیکت را ثبت کنید

 

 

Show Channel Field: با استفاده از این گزینه میتونید تا فیلدهای دیگری که برای کاربر وجود داره را نمایش دهید. این فیلدها مربوط به اطلاعات کاربر هست که در صفحه پروفایل وی ثبت شده، فیلدهایی مثل ایمیل، صفحات اجتماعی و… که با فعال کردن در لیست تیکت‌ها در کنار اطلاعات کاربر در هر تیکت نشون داده خواهد شد.

Show Documentation Tab: با فعال کردن این گزینه تب مستندات نمایش داده خواهد شد.

Show Bulk Actions Tab: با فعال کردن این گزینه امکان کارهای دسته جمعی برای تیکت‌ها فعال میشه که میتونید از اون برای تغییر وضعیت تیکت‌ها، حذف، ویرایش و… به صورت چندتایی استفاده کنید.

Show Preferences Tab: با استفاده از این گزینه هم تن پیشرفته نمایش داده خواهد شد.

 

 

مقاله تیکت: از این گزینه میتونید تا برگه مورد نظر برای ثبت تیکت در وردپرس را انتخاب کنید. با نصب این افزونه برگه‌های مربوط به ثبت تیکت، تیکت ها و… به صورت خودکار ساخته میشن اما اگر به صورت خودکار ساخته نشدند میتونید با قرار دادن شورت کد و ساخت برگه جدید در وردپرس فرم‌ها را نمایش دهید.

لیست تیکت ها: از این گزینه هم میتونید برگه مورد نظر برای نمایش تیکت‌های من در وردپرس را انتخاب کنید تا با مراجعه به آدرس این برگه کلیه تیکت‌های کاربر نمایش داده بشه.

 محتوا: در نهایت در بخش محتوا هم میتونید قوانین ثبت تیکت را وارد کنید.

 

 

با مراجعه به تب استایل میتونید پوسته دلخواه برای تیکت و پشتیبانی وردپرس را تعیین کنید. اما در حال حاضر در این افزونه فعلا تنها میشه از یک پوسته استفاده کرد و اگر قصد استفاده از پوسته دلخواه رو دارید باید خودتون دست به کار شده و طراحی کنید.

استفاده از ادیتور توسط مشتری: با فعال کردن این ادیتور وردپرس برای کاربران نمایش میشه تا از ابزار موجود در ادیتور استفاده کنند. حالا در نهایت در بخش رنگ‎ها، میتونید رنگ مورد نظر برای هر بخش از سیستم پشتیبانی وردپرس را انتخاب کرده و متناسب با قالب سایت خودتون از یک طراحی مناسب استفاده کنید.

 

 

حالا به تب ایمیل‌ها مراجعه کرده و بخش‌هایی همچون درج لوگو، هدر ایمیل، فوتر ایمیل، متن ایمیل ارسالی همراه با جزییات تیکت و موارد دیگه مثل محتوای ایمیل برای تیکت جدید، محتوای ایمیل پاسخ به تیکت‌ها، محتوای ایمیل هنگام بسته شدن تیکت وردپرس و…  را تعیین کنید. با فعال کردن گزینه Use Template میتونید تا از قالب ایمیل برای ایمیل‌های ارسالی استفاده کنید و در نهایت در بخش E-Mail Defaults هم میتونید اطلاعاتی مثل نام ارسال کننده ایمیل، آدرس ایمیل ارسال کننده و ایمیل دریافت پاسخ را مشخص کنید.

 

 

با مراجعه به تب آپلود فایل میتونید تا امکان ارسال و دریافت فایل در تیکت‌ها را فراهم کنید. یکی از ویژگی‌های مهمی که در یک سیستم پشتیبانی وردپرس مورد اهمیت هست اینه که کاربران قادر باشند فایل هم ارسال کنند. برای این منظور ابتدا تیک گزینه فعال کردن آپلود فایل را فعال کنید تا امکان ارسال فایل برای همه کاربران فعال شود و سپس سایر بخش‌ها را هم به صورت زیر شخصی سازی کنید.

حداکثر فایل ها: از این بخش تعداد فایل‌های قابل ارسال در هر تیکت را انتخاب کنید.

حداکثر سایز فایل: از این بخش حداکثر اندازه حجم فایل‌ها را تعیین کنید تا اگر فایلی حجم بیشتر از این مقدار داشت در وردپرس آپلود نشود.

اجازه دادن به چه نوع فایل هایی: در نهایت از این بخش هم انواع فرمت فایل که کاربران قادر به آپلود فایل در وردپرس هستند را وارد کنید. هر فرمت فایل را با کاراکتر کاما انگلیسی از هم جدا کنید.

 

 

ورود سفارشی/صفحه ثبت نام: با استفاده از این بخش میتونید برگه دلخواه برای صفحه ورود و ثبت نام سیستم تیکت وردپرس را انتخاب کنید.

مدیریت همه را ببیند: با فعال کردن این گزینه کلیه کاربرانی که دارای نقش کاربری مدیر کل هستند میتوانند کل تیکت‌ها را ببینند و آنها را مدیریت کنند.

کارمند پشتبانی با درسته کاربری Agent همه را ببیند: یکی از قابلیت‌های افزونه تیکت وردپرس اینه که میتونید کاربرانی را به عنوان پشتیبان انتخاب کنید حالا برای اینکه قادر باشند تیکت‌ها را ببینند لازمه تا این گزینه را فعال کنید.

Ticket Topic Slug: با استفاده از این گزینه هم میتونید نام تیکت در وردپرس را انتخاب کنید تا پیوند یکتا در تیکت‌ها بر اساس آی‌دی، شماره تصادفی و یا دلخواه باشد.

 

 

حالا بعد از اینکه تنظیمات را ذخیره کردید به مسیر تیکت‌ها> Departments مراجعه کرده و دپارتمان‌های پشتیبانی وردپرس را مشخص کنید. با مراجعه به منوی priorities هم میتونید تا درجه اهمیت برای تیکت‌ها تعریف کنید تا کاربران بر اساس نیازی که برای ثبت تیکت در وردپرس دارند مشخص کنند که تیکت اونها در چه سطح اولویتی قرار داره.

 

 

حالا از اکانت خودتون خارج بشید و یا اینکه با استفاده از یک اکانت دیگه با استفاده از مرورگر دیگه‌ای وارد سایت شده و به برگه‌های که برای ثبت تیکت ایجاد کردید مراجعه کنید. همونطور که در تصویر زیر میبینید با مراجعه به برگه تیکت‌های من یا ثبت تیکت با صفحه ورود مواجه میشید که لازمه ابتدا اکانت داشته باشید و در اون وارد بشید اگر هم حساب کاربری ندارید یکی ایجاد کنید.

 

 

بعد از ورود به حساب برای ثبت تیکت صفحه قبت تیکت در وردپرس برای شما مشابه تصویر زیر باز میشه که در اون میتونید تا اقدام به ثبت عنوان تیکت، موضوع تیکت، اولویت تیکت، واحد پشتیبانی، متن تیکت و در نهایت اگر قصد آپلود فایل دارید هم فایل مورد نظرتون را انتخاب کنید تا در هنگام ایجاد تیکت و پشتیبانی در وردپرس در سایت ثبت شود.

 

 

بعد از ثبت تیکت خواهید دید که جزییات تیکت به صورت زیر براتون نمایش داده میشه و در اون اطلاعاتی مثل عنوان، واحد پشتیبانی، درجه اهمیت تیکت، محتوا، فایل ارسالی و… نمایش داده خواهند شد.

 

 

حالا اگر به پیشخوان وردپرس در مسیر تیکت‌ها مراجعه کنید خواهید دید که تیکت ارسالی در این لیست نمایش داده میشه و میتونید جزییات تیکت را در اون مشاهده کنید.

 

 

با مراجعه به صفحه تیکت وضعیت اون به باز تغییر پیدا میکنه که میتونید به اون پاسخ داده و اقداماتی مثل تغییر وضعیت، بستن تیکت، ارسال فایل در تیکت و… را استفاده کنید.

 

 

حالا بعد از اینکه پاسخ کاربر را دادید کاربری که برای شما تیکت ارسال کرده هنگام دریافت پاسخ اعلان از طریق ایمیل مبنی بر پاسخ دادن تیکت براش ارسال میشه و در نهایت با مراجعه به پنل کاربری خودش قادره تا مشابه زیر پاسخ دریافتی به تیکت را مشاهده کرده و در صورت نیاز پاسخ ارسال کنه یا اینکه تیکت را به حالت بسته تغییر بده.

 

 

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به ایجاد سیستم پشتیبانی در وردپرس و فراهم کردن ارسال تیکت در وردپرس با استفاده از افزونه تیکت وردپرس بکنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

سامانه پشتیبانی نگاه