درباره ما

وبلاگ

0935-856-5698

آموزش ساخت نسخه موبایل در وردپرس

ساخت نسخه موبایل وردپرس یکی از مهم‌ترین نیازهای سایت‌های وردپرسی هست تا با استفاده از اون بتوان سایت را برای انوع گوشی‌های هوشمند در هر اندازه‌ای بهینه کرد تا سایت از حجم مناسبی برای این دیوایس‌ها نمایش داده شده و از نظر سئو و بهینه سازی وردپرس هم که امکان استفاده از نسخه موبایل وردپرس یکی از نیازهای اونه را به دست بیاوریم. همانطور که میدونید امروزه با افزایش روز افزون کاربران موبایلی استفاده از موبایل برای وبگردی و مطالعه در سطح اینترنت نسبت به کاربرات دسکتاپ بیشتر شده و تمامی سایت‌ها برای نزدیکتر شدن به بازار مخاطبان خودشون در صدد هستند تا نسخه موبایلی وبسایتشون را به بهترین شکل ممکن در دسترس قرار دهند تا هم مخاطبان موبایلی را داشته باشند و هم اینکه مخاطبان دسکتاپ را داشته باشند.

در این مقاله ما قصد داریم به معرفی افزونه نسخه موبایل وردپرس بپردازیم که با استفاده از اون قادر خواهید بود مطالب و نوشته‌های خود را برای گوشی‌های موبایل به صورت بهینه سازی شده نمایش بدین تا حجم صفحات شما به کمترین میزان ممکن خودش برسهو برای کاربرانی که با گوشی موبایل سایت شما را باز می‌کنند سریعتر لود و بارگزاری بشه، پس اگر شما هم به دنبال ساخت نسخه موبایل وردپرس هستید تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید تا به آموزش افزونه wptouch بپردازم.

آموزش ساخت نسخه موبایل در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با نام WPtouch در مخزن وردپرس به ثبت رسیده که با استفاده از اون میتونید نسبت به ایجاد نسخه موبایل سایت بپردازید. این افزونه تاکنون تونسته بیش از 200.000 نصب فعال و کسب امتیاز 3.6 را ازآن خودش بکنه که به عنوان بهترین افزونه موبایل وردپرس شناخته شده است.

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام wptouch در پیشخوان سایت وردپرس شما اضافه میشه، روی این منو کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه برای ساخت نسخه موبایل در وردپرس هدایت شوید.

 

 

حالا برای سفارشی سازی تنظیمات افزونه نسخه موبایل وردپرس ابتدا در منوی تنظیمات به تب General مراجعه کنید و سپس بر اساس توضیحاتی که در ادامه میدم تنظیمات را به دلخواه خودتون انتخاب کنید.

WPtouch site title: با استفاده از این گزینه میتونید عنوان دلخواه خودتونو برای نمایش نام سایت در نسخه موبایل وردپرس وارد کنید. در حالت پیشفرض نام فعلی سایت شما به عنوان عنوان سایت در نسخه موبایل خواهد بود که میتونید تغییرش بدین.

Display WPtouch for mobile visitors: با فعال کردن این گزینه به صورت خودکار هر زمان که کاربری با موبایل وارد سایت بشه شناسایی شده و نسخه موبایل برای کاربر لود شده و نمایش داده خواهد شد.

LANDING PAGES: با استفاده از این گزینه هم میتونید در نسخه موبایل وردپرس به ترتیب آدرس دلخواهی را برای صفحه اصلی و صفحه مطالب در نسخه موبایل تعریف کنید. به عنوان مثال میتونید آدرسی مثل https://mizbanfa.net/mobile را در این قسمت قرار بدین تا بعد از اینکه کاربرانی که با موبایل وارد سایت شدند شناسایی شدند به این آدرس هداست شده و سایت در حالت موبایلی با این آدرس براشون نمایش داده بشه.

DESKTOP / MOBILE SWITCHING: با فعال کردن این گزینه هم این امکان برای کاربران فراهم میشه تا قادر باشند سایت را در حالت دسکتاپ مشاهده کنند. در این صورت در انتهای صفحات سایت مشابه تصویر زیر در پایین سایت گزینه‌های سوئیچ به حالت موبایل یا دسکتاپ به کاربران نمایش داده میشه که میتونن نسخه دلخواه خودشونو برای لود سایت انتخاب کنند.

 

 

PAGE ZOOM: با این گزینه هم میتونید امکان زوم در صفحه را برای کاربران فعال یا غیرفعال کنید تا بتوانند در هر بخشی از متن و یا تصاویر که می‌خواهند زوم کنند.

WPtouch Love: با فعال کردن این گزینه نیز در فوتر صفحات لینک سازنده افزونه نمایش داده میشه که میتونید اونو غیرفعال کنید.

Language: از این بخش هم میتونید زبان سایت را انتخاب کنید تا بر اساس زبانی که برای سایت استفاده میکنید نسخه موبایل وردپرس نمایش داده بشه یا اینکه اونو روی حالت Auto-detect قرار بدین تا به صورت خودکار شناسایی بکنه.

 

 

بار مراجعه به تب Devices میتونید انواع نمایشگرها و سیستم‌عامل های مختلف را برای نمایش نسخه موبایل سایت سفارشی سازی کنید تا امکان نمایش نسخه موبایل را در آنها فعال یا غیرفعال کنید. در صورت غیرفعال کردن هر کدوم از دیوایس‌ها روشنه که دیگه نسخه موبایلی وردپرس در این حالت نمایش داده نخواهد شد.

 

 

یکی از قابلیت‌های این افزونه اینه که با استفاده از اون میتونید یک فهرست مجزا از فهرست اصلی سایت در آن انتخاب کنید که در آموزش کار با فهرست‌ها در وردپرس به بررسی اون پرداختیم و میتونید در نسخه موبایل نمایش داده شود. برای این منظور به تب menu settings مراجعه کرده و سپس روی دکمه Go to menu settings کلیک کرده و فهرست خود را ایجاد کنید و مجددا پس از ساخت فهرست به این صفحه مراجعه کنید. بعد از ساخت منو با استفاده از گزینه‌های زیر نیز می‌توانید تنظیمات منو را سفارشی سازی کنید.

Enable parent items as links: با فعال کردن این گزینه امکان لینک دار شدن منوهای اصلی فراهم شده و با کلیک روی آنها کاربر به آدرس مورد نظر هدایت خواهد شد.

Use menu icons: با فعال کردن این گزینه امکان استفاده از آیکون وردپرس در منوها فراهم خواهد شد.

Show login in menu: و در نهایت با فعال کردن این گزینه منوی صفحه ورود به پیشخوان وردپرس در منو اضافه شده و اگر سایت شما کاربر محور باشه میتونید از این گزینه برای دسترسی بهتر کاربران به پیشخوان وردپرس استفاده کنید.

 

 

با مراجعه به تب customize theme میتونید قالب خودتون را برای نسخه موبایل وردپرس سفارشی سازی کرده و از انواع استایل و رنگبندی دلخواه در اون استفاده کنید. برای این منظور ابتدا مشابه تصویر روی گزینه Go to the customizer کلیک کنید. بعد از کلیک روی این گزینه به منوی نمایش> سفارشی‌سازی که در پیشخوان وردپرس قرار داره هدایت خواهید شد که میتونید در اونجا مشابه تصویر زیر از استایل و رنگ‌بندی دلخواه برای قالب وردپرس در نسخه موبایل استفاده کنید.

 

 

سایر بخش‎های افزونه به صورت تجاری عرضه شدند که برای استفاده از اون لازمه از افزونه wptouch pro استفاده کنید. در نسخه تجاری افزونه امکاناتی مثل انتخاب قالب دلخواه و افزودنی‌های افزونه که با استفاده از اونها میتونید تغییرات بزرگی را در نسخه موبایل وردپرس اعمال کنید وجود دارد. در نهایت بعد از ذخیره کردن تنظیمات با کلیک روی دکمه Preview Teme میتونید نسخه موبایل سایت خودتون را مشاهده کنید.

امیدوارم این آموزش هم مورد پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به ساخت نسخه موبایل در وردپرس با افزونه wptouch کنید. اگر در رابطه با آموزش افزونه wptouch سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

سامانه پشتیبانی نگاه