درباره ما

وبلاگ

0935-856-5698

آموزش ساخت نظرسنجی در وردپرس

نظرسنجی در وردپرس و ایجاد یک فرم نظرسنجی و پرسشنامه در وردپرس یکی از امکاناتیه که ما کاربران وردپرسی از اون برای جمع آوری آمار مختلفی در سایت خودمون استفاده می‌کنیم. به عنوان نمونه ممکنه تا بعد از مدتی بخواهیم تا بازخورد کاربرانمون را از فعالیت وبسایتمون به دست بیاریم و ببینیم که چه بخش‌هایی از سایت نیاز به بهبودی داره یا اینکه چه کارهایی میتونیم بکنیم تا سایت بهتری داشته باشیم. اینجاست که ایجاد نظرسنجی در وردپرس به کار شما میاد و میتونید با طرح سوال و جواب‌هایی که برای اون قرار میدین یک نظرسنجی ساخته و در نهایت با قرار دادن شورت کد نظرسنجی در وردپرس که میتونید اونو در قالب وبسایت و یا در ابزارک وردپرس قرار بدین تا در هر بخش از سایتتون نمایش داده بشه و کاربران با تکمیل نظرسنجی وردپرس به ثبت آرا خودشون بپردازند.

در این آموزش ما قصد داریم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازیم که با استفاده از اون میتونید تا نسبت به ایجاد نظرسنجی در وردپرس و ساخت انواع فرم نظرسنجی در وردپرس اقدام کنید و از انواع سوالات و جواب‌هایی که برای این سوالات قرار میدین بازخورد کاربرانتون را برای این نظرسنجی تعیین کنید. پس اگر شما هم به دنبال ساخت نظرسنجی در وردپرس هستید تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش ساخت نظرسنجی در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان WP-Polls در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 100.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.1 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون میتونید تا اقدام به ایجاد نظرسنجی در وردپرس بکنید. 

 

اما قبل از اینکه به معرفی افزونه بپردازم به برخی از ویژگی‌های افزونه نظرسنجی وردپرس که در این آموزش به معرفی افزونه wp-polls می‌پردازیم اشاره‌ای می‌کنم تا با امکانات این افزونه آشنا شوید. این افزونه برای ایجاد نظرسنجی در وردپرس امکانات زیر را به شما میده که عبارتند از:

  • امکان تعریف بی نهایت نظرسنجی در وردپرس
  • تعیین رنگ نوار وضعیت انتخابپاسخ‌ها در نظرسنجی وردپرس
  • نمایش آمار دقیق هر نظرسنجی بر اساس درصد و تعداد انتخاب هر گزینه
  • نمایش تعداد شرکت کنندگان در نظرسنجی
  • طراحی فول آجاکس و استفاده از ایجکس جهت دریافت نظر و نمایش آمار نظرسنجی
  • امکان ساخت نظرسنجی در وردپرس با قابلیت نمایش در برگه‌ها، نوشته‌ها، و پست تایپ دلخواه وردپرس
  • قابلیت نمایش در ابزارک وردپرس جهت نمایش در قالب
  • قابلیت نمایش آرشیو نظرسنجی‌ها
  • امکان ثبت نظرسنجی بر اساس آی‌پی کاربر، کوکی مرورگر و یا نام کاربری کاربران عضو شده در وردپرس
  • امکان ثبت نظرسنجی برای کاربران وارد شده و یا وارد نشده در وردپرس
  • و …

آموزش نحوه ساخت نظرسنجی در وردپرس با افزونه wp-polls

حالا که افزونه را در سایت خودتون نصب کردید بعد از فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان polls در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه روی اون کلیک کنید تا به صفحه ساخت نظرسنجی در وردپرس هدایت شوید.

 

 

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید به صورت پیشفرض یک نظرسنجی تو سایت ایجاد شده و میتونید تا با ویرایش همین نظرسنجی سوال و جواب دلخواه خودتون را براش تعیین کنید. برای این منظور روی دکمه Edit کلیک کنید تا وارد صفحه ویرایش نظرسنجی در وردپرس شده و مشابه تصویر زیر اونو مدیریت کنید.

 

 

حالا همونطوری که در تصویر میبینید در فیلد Question سوال نظرسنجی خودتون را وارد کنید و سپس در پایین این فیلد یعنی در بخش Poll Answers جواب‌های دلخواه خودتون را که به ترتیب شماره قرار خواهند گرفت را وارد کنید. برای افزودن جواب روی دکمه Add Answer و برای پاک کردن جواب هم میتونید تا از دکمه Delete که مقابل فیلد هر جواب قرار داره استفاده کنید.

 

 

با اسکرول کردن به انتهای صفحه میتونید تا امکان انتخاب چند گزینه‌ای برای نظرسنجی‌ها را فراهم کنید. برای این منظور ابتدا گزینه Allows Users To Select More Than One Answer را روی حالت Yes قرار بدین تا امکان ارسال چند جواب فراهم بشه و سپس از بخش Maximum Number Of Selected Answers Allowed هم حداکثر تعداد جواب‌هایی که کاربران میتونند ارسال کنند را وارد کنید.

گزینه Start Date/Time هم این امکان را به شما میده تا برای ثبت نظرسنجی و شروع اون تاریخی را مشخص کنید که ابتدا در سایت قرار بگیره و بعد اگر زمان اون تاریخ رسید کاربران قادر به ارسال نظرسنجی در وردپرس باشند. همچنین اگر قصد دارید تا نظرسنجی شما تاریخ انقضا نداشته باشه تیک گزینه End Date/Time را فعال کنید، در غیر اینصورت اونو غیرفعال کرده و تاریخ و زمان دقیق پایان یافتن نظرسنجی را تعیین کنید. در نهایت روی دکمه Edit poll کلیک کنید تا تنظیمات شما برای نظرسنجی وردپرس ایجاد شود.

 

 

برای نمایش نظرسنجی در وردپرس حالا به مسیر نمایش> ابزارک‌ها مراجعه کرده و مشابه تصویر زیر ابزارکی که با عنوا نpolls قرار داره را انتخاب کرده و در مکان مورد نظر از قالب خودتون قرار بدین. سپس در بخش title عنوان دلخواه برای ابزارک نظرسنجی در وردپرس، در بخش Display Polls Archive Link Below Poll امکان نمایش لینک آرشیو نظرسنجی در وردپرس را مشخص کنید تا کاربران بتونن با مراجعه به لینک تو کلیه نظرسنجی‌هایی که در سایت میزارید شرکت کنند و در نهایت از بخش Poll To Display هم نظرسنجی دلخواه خودتون را برای نمایش دادن انتخاب کنید، میتونید تا در این گزینه به شکلی عمل کنید که نظرسنجی‌های سایت بر اساس آخرین نظرسنجی، نمایش تصادفی و یا نمایش نظرسنجی انتخابی در سایت نمایش داده شوند.

حالا بعد از اینکه ابزارک را ذخیره کردید اگر به وبسایت خودتون مراجعه کنید مشابه تصویر بالا خواهید دید که نظرسنجی ساخته شده در ابزارک قالب نمایش داده شده و کاربران میتونند تا در نظرسنجی سایت شرکت کنند. به همین ترتیب برای افزودن نظرسنجی‌های دیگه تو سایت هم میتونید تا از منوی Add poll اقدام کنید و هر تعداد نظرسنجی که میخواهید را در وردپرس ثبت کنید.

 

 

حالا برای سفارشی سازی تنظیمات در نظرسنجی به منوی poll options مراجعه کرده و بر اساس توضیحاتی که در ادامه داده میشه تنظیمات دلخواه خودتون را اعمال کنید.

Poll Bar Style: با استفاده از این گزینه میتونید تا از استایل پیشفرض و یا استایل دلخواه در افزونه برای نمایش نظرسنجی وردپرس استفاده کنید. اگر از استایل دلخواه استفاده می‌کنید گزینه Use CSS Style را انتخاب کرده و سپس از بخش‌های Poll Bar Background و Poll Bar Border رنگبندی دلخواه خودتون را برای نظرسنجی انتخاب کنید. با استفاده از Poll Bar Height هم میتونید تا ارتفاع نوار نمایش درصد هر نظرسنجی را انتخاب کنید.

Polls AJAX Style: با استفاده از این بخش میتونید تا از آجاکس برای نظرسنجی وردپرس استفاده کنید تا بدون اینکه نیازی باشه صفحات شما بعد از ثبت نظرسنجی لود بشه کاربران نظرسنجی خودشون را وارد کنند.

 

 

Sort Poll Answers By: با استفاده از این گزینه میتونید تا ترتیب نمایش جواب نظرسنجی را انتخاب کنید که بر اساس آخرین نتایج نمایش داده بشه و یا اینکه به صورت تصادفی یا در نهایت بر اساس همون ترتیبی که در ساخت نظرسنجی وردپرس اعمال کردید. از بخش Sort Order Of Poll Answers هم میتونید تا ترتیب نمایش رو به صورت صعودی و یا نزولی انتخاب کنید.

Sort Poll Results By: با استفاده از این گزینه هم میتونید تا ترتیب نمایش نتایج نظرسنجی را انتخاب کنید که بر اساس آخرین نتایج ثبت شده توسط کاربران نمایش داده بشه و یا اینکه به صورت تصادفی یا در نهایت بر اساس همون ترتیبی که در هنگام ساخت نظرسنجی وردپرس اعمال کردید. در اینجا هم با استفاده از Sort Order Of Poll Results میتونید تا ترتیب رو بر اساس صعودی و یا نزولی مشخص کنید.

 

 

Who Is Allowed To Vote: با استفاده از این گزینه میتونید تعیین کنید که چه کسانی میتونند در نظرسنجی‌ها شرکت کنند. اگر وبسایت شما کاربر محور هست بهتره تا صرفا این اجازه را به کاربرانی که وارد شده‌اند بدین، اما اگر اینطور نیست میتونید تا امکان ثبت نظرسنجی در وردپرس را به هرکسی بدین تا بدون نیاز به عضویت و ورود در وردپرس هم قادر به شرکت در نظرسنجی وردپرس باشند.

Poll Logging Method: با استفاده از این گزینه هم میتونید تا متد دلخواه خودتون را برای ثبت نتایج نظرسنجی انتخاب کنید که در حال حاضر بر اساس آی‌پی کاربر، کوکی مرورگر کاربران، یوزرنیم کاربرانی که عضو سایت هستند و یا ترکیبی از این موارد امکان پذیر خواهد بود. برای منقضی کردن کوکی هم میتونید تا مدت زمان اونو بر اساس ثانیه در بخش Expiry Time For Cookie And Log وارد کنید تا کوکی کاربر از بخش نظرسنجی حذف شده و مجددا قادر به ثبت نظرسنجی در وردپرس باشه.

 

 

Number Of Polls Per Page: از این بخش میتونید تا تعداد نظرسنجی‌های قابل نمایش در لینک آرشیو نظرسنجی وردپرس را وارد کنید. سپس با استفاده از Type Of Polls To Display In Poll Archive هم میتونید تا کاری کنید که نظرسنجی‌های باز، بسته و یا حالتی از این دو در لینک آرشیو نمایش داده شوند.

Poll Archive URL: با استفاده از این فیلد هم میتونید تا لینک دلخواه خودتون را برای نمایش آرشیو نظرسنجی در وردپرس وارد کنید تا وقتی کاربران به این لینک مراجعه کردند بتونن همه نظرسنجی‌های سایت را مشاهده کنند.

Current Active Poll: از این گزینه هم میتونید تا آخرین نظرسنجی‌های فعال در سایت را بر اساس ترتیب دلخواه خودتون نمایش بدین که میتونه به صورت تصادفی، رندوم و یا انتخاب دلخواه باشه.

When Poll Is Closed: با استفاده از این گزینه هم میتونید تعیین کنید تا وقتی یک نظرسنجی منقضی شد و به اتمام رسید چه اتفاقی برای اون پیش بیاد. در اینجا میتونید تا نظرسنجی را به کل نمایش ندین، نتایج نظرسنجی را نشون بدین، نتایج نظرسنجی را نشون بدین اما گزینه انتخاب شده نظرسنجی قابلیت ثبت نداشته باشد.

 

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به ساخت نظرسنجی در وردپرس و ایجاد پرسشنامه در وردپرس اقدام کنید. در صورتی که سوال و یا مشکلی برای ساخت نظرسنجی در وردپرس با استفاده از افزونه wp-polls داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

سامانه پشتیبانی نگاه