درباره ما

وبلاگ

0935-856-5698

آموزش ساخت پروفایل حرفه‌ای در وردپرس

ساخت پنل کاربری در وردپرس همواره یکی از نیازهای اساسی سایت‌هایی بوده که قصد داشتند تا به صورت کاربر محور فعالیت کرده و امکاناتی را برای کاربران خودشون فراهم کنند تا کاربران قادر باشند در سایت اقدام به فعالیت کنند. ساخت پروفایل حرفه ای در وردپرس و ایجاد پروفایل برای کاربران وردپرس این امکان را به شما میده تا صفحه نویسندگان و کاربرانی که در سایت ثبت‌نام کرده‌اند را حرفه‌ای تر کنید و امکانات بیشتری برای کاربران سایت خودتون در نظر بگیرید تا ظاهر خشک و ساده و بی روح اونو به یک ظاهر حرفه‌ای و کاربر پسند تبدیل کنید. با استفاده از افزونه پنل کاربری پیشرفته برای وردپرس قادر خواهید بود تا فیلدهای جدیدی در پروفایل کاربران تعریف کرده و این امکان را برای کاربرانتون فراهم کنید تا قادر باشند با تکمیل کردن پروفایل خودشون در سایت فعالیت مناسبی داشته باشند.

در این مقاله ما قصد دارم تا به معرفی افزونه پنل کاربری پیشرفته برای وردپرس یعنی افزونه Utimate Member بپردازم که با استفاده از این افزونه قادر خواهید بود تا امکان عضویت در وردپرس را فراهم کرده و برای هر یک از کاربران یک صفحه اختصاصی برای پروفایل آنها ایجادکنید.

ساخت پنل کاربری در وردپرس و ایجاد پروفایل برای کاربران وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Ultimate Member در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 80.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.6  را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید نسبت به ایجاد پروفایل برای کاربران وردپرساقدام کنید

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Ultimate Member در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه خواهد شد، برای اینکه از افزونه با زبان فارسی استفاده کنید روی دکمه Download The Translation کلیک کنید تا فایل زبان فارسی افزونه دانلود شده و افزونه برای شما فارسی بشه.

 

 

در صورتی که با این روش موفق به ترجمه افزونه ultimate member به زبان فارسی نشدید از راهکار زیر استفاده کنید.

برای حل مشکل فارسی کردن افزونه Ultimate member و استفاده از افزونه با زبان فارسی ممکنه با زدن دکمه Download the Translation موفق به دریافت نسخه فارسی افزونه نشید. برای رفع این مشکل باید به صورت دستی فایل‌های زبان افزونه را دانلود کرده و داخل پوشه زبان افزونه قرار بدین.

بعد از کلیک روی دکمه به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت میشید که باید در انتهای صفحه روی دکمه Export کلیک کنید.

 

 

همونطور که داخل تصویر میبینید در حالت پیشفرض گزینه Portable Object Message Catalog (.po/.pot) انتخاب شده. بدون تغییر این گزینه روی دکمه Export کلیک کنید و فایلی با نام wp-plugins-ultimate-member-dev-fa.po رو دانلود کنید. در مرحله بعد این گزینه رو روی حالت Machine Object Message Catalog (.mo) انتخاب کنید و این بار فایلی با نام wp-plugins-ultimate-member-dev-fa.mo را دانلود کنید.

 

 

حالا که هر دو فایل رو دانلود کردید، با راست کلیک کردن و انتخاب گزینه Rename روی فایل، اسم اونها را به صورت زیر تغییر نام بدین:

  • فایل wp-plugins-ultimate-member-dev-fa.po را به ultimate-member-fa_IR.po
  • فایل wp-plugins-ultimate-member-dev-fa.mo را به ultimate-member-fa_IR.mo

پس در حالت کلی بدون در نظر گرفتن فرمت این دو فایل که po و mo هستند شما باید نام اونها را به ultimate-member-fa_IR تغییر نام بدین. حالا وارد هاست خودتون شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید.

 

 

حالا به مسیر /public_html/wp-content/plugins/ultimate-member/languages رفته و روی دکمه Upload کلیک کنید. سپس دو فایل ultimate-member-fa_IR.po و ultimate-member-fa_IR.po رو داخل این مسیر آپلود کنید. حالا اگه به منوی افزونه در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید، میبینید که افزونه فارسی شده و دیگه مشکلی در فارسی سازی افزونه ultimate member نخواهید داشت.


حالا در ادامه برای اینکه کاربران قادر باشند تا در سایت ثبت نام کنند باید امکان عضویت در وردپرس را فعال کرده باشید در صورتی که امکان عضویت در وردپرس فعال نیست و پیغام Registration is disabled به شما نمایش داده میشه کافیه تا به تنظیمات وردپرس در بخش همگانی مراجعه گرده و تیک گزینه هر کسی می‌تواند نام‌نویسی کند را فعال کنید. حالا بعد از اینکه زبان افزونه به فارسی تغییر کرد مشابه تصویر زیر منویی با عنوان مدیریت کاربران در پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد، روی آن کلیک کنید تا به صفحه سفارشی سازی و تنظیمات افزونه هدایت شوید.

 

 

همونطور که در تصویر میبینید در منوی Setup برگه‌های مربوط به پروفایل کاربر، تنظیمات اکانت، صفحه نمایش اعضا، صفحه عضویت در وردپرس، صفحه ورود در وردپرس، صفحه خروج در وردپرس و صفحه فراموشی کلمه عبور وردپرس را انتخاب کنید و در نهایت تنظیمات این بخش را ذخیره کنید.

 

 

مشابخ تصویر بالا به منوی کاربران مراجعه کرده و مواردی مثل نقش کاربری پیشفرض، فرمت لینک نمایش کاربر، فرمت نام نمایشی کاربر، نمایش نام کاربر با حروف بزرگ، لینک دادن به صفحه کاربر در پروفایل کاربری، نمایش دایرکتوری کاربران، نمایش تصویر گراواتار برای کاربر، نوع آواتار، امکان فعال کردن استفاده از رمز قوی هنگام فراموشی کلمه عبور و در نهایت امکان ویرایش ایمیل خصوصی کاربران را سفارشی سازی کنید.

 

 

با مراجعه به منوی تنظیمات حساب کاربری قادر هستید تا تنظیمات کاربران خودتون را سفارشی سازی کنید. در این بخش می‌توانید میتونید تنظیماتی مثل نمایش رمز اکانت، تعیین حریم خصوصی برای کاربر، نمایش اطلاعیه در حساب کاربری، حذف حساب و متن دلخواه برای حذف حساب کاربری، امکان نمایش یا عدم نمایش نام و نام خانوادگی، ضروری کردن نام و نام‌خانوادگی کاربر، اجازه به کاربران برای تغییر ایمیل، مخفی کردن حساب کاربری توسط اعضا و در نهایت ضروری کردن انتخاب کلمه عبور قوی راشخصی سازی کرده و این امکانات را برای کاربران خودتون فراهم کنید.

 

 

همونطور که در تصویر بالا میبینید و از این بخش قادر هستید تا دسترسی‌های لازم افزونه مثل دسترسی به وبسایت، اجازه به میهمانان برای ورود به سایت در بخش wp-admin وردپرس، تعیین دسترسی برای مدیران، تعیین تعداد مجاز برای تغییر رمز وردپرس، تعیین لیست سفید و سیاه ایمیل و IP کاربران با دامنه خاص و در نهایت مسدود کردن نام‌های کاربری خاص مثل admin، administrator و.. را تعیین کنید. در صورتی که قصد دارید تا به طور کلی دامنه ایمیلی را برای ثبت نام مسدود کنید کافیه تا ابتدا یک کاراکتر ستاره و سپس فرمت ایمیل به همراه نام دامنه را مثل نمونه زیر در آن وارد کنید تا به طور کلی از چنین دامنه‌ای امکان عضویت وجود نداشته باشد.

 

 

 

 

با مراجعه به منوی ایمیل‌ها میتونید تا نام ارسال کننده ایمیل، ایمیل مورد نظر برای ارسال ایمیل‌های سایت، استفاده از HTML در فرم‌های ایمیل، فعال و غیر فعال سازی و تعیین متن ایمیل‌ها در هر بخش را تعیین کنید. همچنین می‌توانید از امکاناتی همچون اجباری کردن برای تایید ایمیل توسط کاربر را نیز سفارشی سازی کنید تا کاربران قبل از فعالیت در سایت ایمیل خودشون را تایید کرده باشند.

 

 

در بخش اعلان‌ها هم میتونید تا متن مورد نظر برای عضویت کاربر در سایت، بررسی حساب کاربری یک کاربر خاص و حذف حساب کاربری که توسط ایمیل برای مدیر سایت ارسال میشوند  را مدیریت کرده و آنها را فعال یا غیرفعال کنید.

 

با مراجعه به منوی آپلودها قادر هستید تا برای بخش‌های مختلفی همچون تصاویر کاربران، تصاویر کاور برای کاربران، اندازه تصاویر بندانگشتی، کیفیت تصاویر آپلود شده برای کاربران و میزان حجم و اندازه قابل آپلود برای پروفایل کاربران را مدیریت کنید تا حجم تصاویر ارسالی بالا نبوده و صفحات بهینه‌ای داشته باشید.

 

با استفاده از منوی سئو قادر هستید تا به جهت بالا بردن سئوی و بهسنه سازی سایت، عنوان و متای توضیحات را برای صفحه پروفایل کاربران مدیریت کرده و از شورت‌کد های موجود برای صفحه پروفایل کاربران در آن استفاده نمایید.

 

 

 

همونطور که در تصویر بالا میبینید با استفاده از منوی ظاهر قادر هستید تا کلیه صفحات مربوط به پروفایل کاربران را با رنگ‌بندی دلخواه خود مدیریت کرده و بسته به قالبی که ازش استفاده می‌کنید از رنگ‌بندی مناسب و متناسب با قالب سایتتون برای صفحات پروفایل کاربران خودتون استفاده کنید . این صفحه به شما این امکان را خواهد داد تا علاوه بر رنگ‌بندی موارد دیگه مثل اندازه، ترازبندی، انتخاب عناوین هر بخش، تعیین استایل برای دکمه‌ها و… را مدیریت و سفارشی سازی کنید.

 

 

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید تا نسبت به ساخت پنل کاربری در وردپرس و ایجاد پروفایل برای کاربران وردپرس سایت وردپرسی خودتون اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش و نحوه ایجاد پروفایل حرفه‌ای در وردپرس سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

 

سامانه پشتیبانی نگاه