درباره ما

وبلاگ

0935-856-5698

آموزش لینک کردن نوشته و برگه به آدرس دلخواه در وردپرس

لینک کردن نوشته و برگه به آدرس دلخواه در وردپرس چیزیه که مطمئنا برای هر وبسایتی ممکنه یک روزی پیش بیاد و لازم باشه تا یک نوشته خاص و یا برگه خاصی را به صفحه دیگیری هدایت کنید. به عنوان نمونه فرض کنید که شما نوشته‌ای در سایت خودتون منتشر کردید و یا اینکه با استفاده از یک افزونه دیگه در وردپرس و قرار دادن شورت کد افزونه در یک برگه برای خودتون صفحه‌ای را ایجاد کردید تا از کاربران خودتون اطلاعاتی را دریافت کنید، اما به مرور زمان این اطلاعاتی که از کاربران میخواین بیشتر شده و حالا دیگه افزونه پیشین پاسخگوی شما نیست. بنابراین تصمیم گرفتید تا از یک افزونه دیگه برای این کار استفاده کنید که طبعا برای استفاده از افزونه دیگه میاید و شورت کد اونو در یک برگه دیگه‌ای قرار میدین، حالا اتفاقی که در این بین ممکنه رخ بده اینه که کاربران اگر از طریق موتورهای جستجو و یا هر جایی به صفحه قبلی مراجعه کنند همچنان اطلاعات قدیمی را پر خواهند کرد، بنابراین لازمه تا یا این برگه را به صورت کلی تغییر ساختار بدین و یا اینکه به برگه جدیدی هدایت کنید، بنابراین ریدایرکت وردپرس و هدایت کاربران به صفحه دیگه میتونه تا انتخاب بهتری برای شما باشه، چرا که ممکنه غیرفعال کردن افزونه قبلی برای شما فراهم نباشه.

در این آموزش ما قصد داریم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازیم که با استفاده از اون میتونید تا اقدام به لینک کردن نوشته و برگه به آدرس دلخواه در وردپرس کنید و زمانی که کاربری به نوشته و یا برگه شما وارد شد به صورت خودکار به صفحه‌ای که مد نظر شما هست هدایت کنید. اگر شما هم به دنبال هدایت کاربران به آدرس دلخواه در وردپرس هستید تا انتهای این آموزش همراه ما باشید.

لینک کردن نوشته و برگه به آدرس دلخواه در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Page Links To در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده تا بیش از 300.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر هستید تا هر نوشته و یا برگه ای را که در وردپرس دارید به یک آدرس دلخواه لینک کنید تا کاربران با مراجعه به این نوشته و یا برگه به لینکی که تعیین کردید هدایت شوند.

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه به منوی نوشته‌ها یا برگه‌ها در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید و سپس یکی از نوشته و یا برگه خودتون را برای ویرایش کردن انتخاب کنید تا به صفحه ویرایش اون هدایت شوید. بعد از اینکه وارد صفحه ویرایش برگه و یا نوشته خودتون شدید مشابه تصویر زیر خواهید دید که باکسی با عنوان Page Links To در صفحه اضافه شده اس

 

 

حالا همونطوری که در تصویر میبینید ایتدا گزینه A custom URL را انتخاب کنید و سپس در فیلدی که بهتون نشون داده میشه آدرس صفحه‌ای که قصد دارید تا کاربران با مراجعه به این نوشته به این آدرس هدایت شوند را وارد کنید. با فعال کردن تیک گزینه Open this link in a new tab هم میتونید کاری کنید تا لینک مقصد در پنجره‌ای جدید برای کاربر باز بشه. حالا نوشته خودتون را ذخیره کرده و برای اطمینان از کارکرد افزونه به نوشته و یا برگه خودتون مراجعه کنید، خواهید دید که بعد از اینکه ادرس براتون لود شد به صفحه‌ای که لینک کردید هدایت خواهید شد.

حالا ممکنه این سوال براتون پیش بیاد که لینک‌دهی در این افزونه آیا برای حفظ سئو سایت به صورت ریدایرکت 301 خواهد بود یا خیر؟ در پاسخ به این سوال هم میتونم بگم که طبق تاپیکی که توسط یکی از کاربران وردپرس در آدرس https://wordpress.org/support/topic/301-or-302/ ایجاد شده این افزونه صفحات را به صورت ریدایرکت 301 انجام میده که هیچ جای نگرانی بابت ریدایرکت لینک‌ها نخواهید داشت.

سامانه پشتیبانی نگاه