درباره ما

وبلاگ

0935-856-5698

آموزش نصب ووکامرس در وردپرس

ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس و ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات توسط وردپرس یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راه‌های ممکن است که به راحتی می‌توانید سایت وردپرسی خود را به یک فروشگاه تبدیل کرده و سپس با استفاده از افزونه‌های گوناگون که برای فروشگاه اینترنتی وردپرس تهیه شده است یک فروشگاه با امکانات متعدد ایجاد کرد. یکی از معروفت‌ترین فروشگاه ساز در بین سیستم‌های مدیریت محتوا که در حال حاضر توانسته است رتبه نخست را به خود اختصاص دهد افزونه فروشگاهی ووکامرس می‌باشد که با نصب آن بر روی وردپرس قادر هستید تا یک فروشگاه اینترنتی با امکان فروش محصولات فیزیکی و یا دیجیتال راه‌اندازی کرده و با تغییر تنظیمات ووکامرس به سلیقه خود امکانات متعددی را به آن اضافه کنید.

در این آموزش ما قصد داریم تا به نحوه ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس و نحوه نصب افزونه ووکامرس و تنظیمات ووکامرس در وردپرس بپردازیم که با استفاده از این آموزش میتونید تا فروشگاه اینترنتی خودتون را به سادگی ایجاد کرده و راه‌اندازی کنید. پس اگر شما هم به دنبال آموزش رایگان ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ووکامرس چیست؟

اما قبل از اینکه به نحوه ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس بپردازیم و نحوه نصب و تنظیم ووکامرس را شرح بدیم لازمه تا ابتدا ببینیم که ووکامرس چیست؟ و چه امکاناتی را برای فروشگاه اینترنتی ما مهیا می‌کند.

ووکامرس یا WooCommerce یک افزونه رایگان در وردپرس است که با استفاده از اون میتونید تا اقدام به ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس بکنید. افزونه ووکامرس در نوع خود بهترین افزونه برای ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس است که با استفاده از اون میتونید یک فروشگاه اینترنتی با امکانات متعدد ایجاد کنید. شاید این افزونه در حالت عادی امکانات زیادی نسبت به سیستم‌های فروشگاه ساز نداشته باشه، اما با نصب افزونه‌های جانبی ووکامرس میتونید تا امکانات اونو به قدری بیشتر کنید که حتی از یک سیستم مدیریت محتوای مخصوص ایجاد فروشگاه اینترنتی هم شما را بی نیاز بکند. در حالت کلی با استفاده از ووکامرس میتونید تا یک فروشگاه اینترنتی با امکانات زیر راه‌اندازی کنید:

  • امکان ایجاد انوع محصولات فیزیکی و دانلودی
  • امکان دسته بندی محصولات در ووکامرس
  • امکان برچسب گذاری بر روی محصولات ووکامرس
  • امکان تعیین قیمت مختلف برای محصولات با امکان فروش ویژه
  • امکان ارائه تخفیف محصولات به روش‌های گوناگون
  • امکان افزودن تصویر، صوت، ویدئو و… برای محصولات در ووکامرس
  • امکان نمایش محصولات بر اساس پربازدیدترین محصولات، گرانترین محصولات، محصولات تصادفی و…
  • امکان استفاده از درگاه‌های پرداخت محصولات مختلف
  • امکان ارسال رایگان محصولات
  • امکان افزودن سبد خرید محصولات
  • امکان ارسال جزییات کامل خرید از مرحله شروع ثبت سفارش تا تحویل محصول به مشتری
  • و…

نحوه نصب افزونه ووکامرس در وردپرس

حالا که با برخی از امکاناتی که افزونه ووکامرس در اختیارتون قرار میده آشنا شدید نوبت به نحوه نصب و تنظیمات ووکامرس میرسه تا اقدام به نصب اون در سایت خودمون بکنیم و فروشگاه اینترنتی خودمونو راه‌اندازی کنیم. افزونه ووکامرس تا به حال تونسته تا بیش از 3 میلیون نصب فعال و کسب امتیاز 4.6 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید یک فروشگاه اینترنتی در وردپرس راه‌اندازی کنید.

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر به صفحه راه‌اندازی سریع ووکامرس هدایت میشید که در این مراحل باید اطلاعات فروشگاه اینترنتی خودتون را در تنظیمات ووکامرس ثبت کنید. بنابراین کلیه مراحل را مشابه زیر ادامه دهید.

 

 

 

حالا مشابه تصویر جزییات فروشگاه اینترنتی خودتون را که شامل محل فروشگاه، آدرس فروشگاه، شهر، کد پستی و واحد پولی را انتخاب کنید. در انتها گزینه‌ای وجود داره که با استفاده از اون میتونید انتخاب کنید که قصد فروش چه نوع محصولاتی را دارید. این گزینه به شما این امکان رو میده تا محصولات فیزیکی، دانلودی و یا هر دو نوع محصول را بفروشید. در صورتی که صرفا قصد فروش یکی از انواع این محصولات را دارید بهتره که همون نوع محصول را انتخاب کنید تا سایر قابلیت‌های ووکامرس که برای نوع دیگر محصولات است براتون فعال نشه. اگر در آینده قصد فروش هر دو نوع محصول را هم داشتید جای نگرانی نداره و به راحتی میتونید تا نوع محصولات را از تنظیمات ووکامرس مجددا تغییر دهید. در نهایت بعد از تکمیل همه فیلدها روی دکمه بزن بریم کلیک کنید.

 

 

 

تو مرحله بعدی به امکانات پرداخت هزینه محصول میرسید، از اونجایی که امکان پرداخت در این افزونه در حالت پیشفرض روی حساب‌های پی‌پال هستند و کاربردی در کشور ما ندارند روی دکمه ادامه کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

برای ایجاد امکان پرداخت در ووکامرس به واحد پولی ایران لازمه تا از افزونه‌هایی که برای این کار با واحد پولی ریال یا تومان ساخته شده‌اند استفاده کنید تا امکان پرداخت هزینه محصولات را داشته باشید. بنابراین نیازی نیست تا گزینه‌های پرداخت را در این مرحله فعال کنید. بعد از اینکه افزونه ووکامرس را نصب کرده و تنظیمات اونو سفارشی سازی کردید در انتها بسته به درگاه پرداخت خودتون باید از افزونه پرداخت آنلاین برای ووکامرس استفاده کنید که در مقاله‌ای جدا به معرفی کلیه افزونه های درگاه پرداخت بانک‌های ایرانی خواهم پرداخت.

منظقه حمل و نقل: از این بخش میتونید تا محدوده ارسال سفارش در شهر خودتون را برای هزینه ارسال محصولات تعیین کنید. اگر قصد دارید تا در شهر خودتون برای محصولات فیزیکی ارسال رایگان داشته باشید و از امکان ارسال رایگان محصولات در شهر خودتون استفاده کنید میتونید روی حالت رایگان قرار دهید.

مکان هایی که در مناطق دیگر شما پوشش داده نمی شوند: از این بخش هم میتونید تا امکان تعیین هزینه برای ارسال محصولات را در مکان‌های دیگر تعیین کنید.

واحد وزن: واحد وزن محصولات در ایران بر اساس کیلوگرم است که باید از این بخش به همین ترتیب اونو روی کیلوگرم قرار دهید.

واحد ابعاد: برای ابعاد و اندازه محصول هم میتونید واحد را بر اساس سانتی‌متر انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه ادامه کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

 

 

 

در این مرحله میتونید از قالب پیشفرض ووکامرس که با نام Storefront منتشر شده برای سایت فروشگاهی خودتون استفاده کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که امکان استفاده از هر نوع قالبی در فروشگاه ووکامرس فراهم نیست و قالب شما باید حتما توابع مورد نیاز برای افزونه ووکامرس پشتیبانی کنه، پس اگر قالب شما امکان استفاده در ووکامرس را نداره میتونید از این قالب استفاده کنید یا اینکه یک قالب سازگار با ووکامرس خریداری کنید. اگر قصد استفاده از قالب پیشفرض ووکامرس را ندارید میتونید با غیرفعال کردن گزینه مشخص شده مشابه تصویر بالا در این مرحله از نصب قالب ووکامرس در فروشگاه اینترنتی خودتون جلوگیری کنید.

 

 

 

در این مرحله هم میتونید با اتصال فروشگاه اینترنتی که با ووکامرس راه‌اندازی کردید به افزونه جت‌پک وردپرس از امماناتی مثل امنیت بیشتر، مشاهده آمار فروشگاه، نظارت بر روی فروشگاه، اشتراک گذاری محصولات در شبکه‌های اجتماعی و… استفاده کنید. اما از اونجایی که بیشتر امکانات جت پک برای کاربران ایرانی در دسترس نیست پیشنهاد می‌کنم در انتهای صفحه روی دکمه از این مرحله بگذر کلیک کنید.

 

 

در نهایت تنظیمات شما به اتمام رسیده و میتونید با کلیک روی دکمه ایجاد یک محصول اولین محصول خودتون را تعریف کرده و در فروشگاه اینترنتی که با ووکامرس ساختید به فروش برسانید و یا اینکه روی بازگشت به پیشخوان شما کلیک کنید تا به صفحه پیشخوان وردپرس هدایت شوید. بعد از هدایت به پیشخوان وردپرس دو منو با نام‌های فروشگاه و محصولات به پیشخوان وردپرس اضافه خواهند شد که با مراجعه به هر یک از منوها میتونید فروشگاه خودتون را مدیریت کنید و یا اینکه اقدام به افزودن محصولا در ووکامرس، افزودن دسته‌بندی محصولات در ووکامرس، افزودن برچسب در ووکامرس و یا افزودن ویژگی برای محصولات خودتون در ووکامرس بکنید.

سامانه پشتیبانی نگاه