درباره ما

وبلاگ

0935-856-5698

آموزش نمایش ویدئو در صفحات وردپرس

روز گذشته بخشی رو به انتهای مطالب پایگاه دانش میزبان‌فا تحت عنوان # از دیدن این ویدئو انگیزشی، لذت ببر… اضافه کردیم که قصد داریم به مرور برخی ویدئوهای انگیزشی رو در این بخش قرار بدیم تا با دیدن این ویدئوها تلاشی دو چندان داشته باشید و حسابی خستیگتون در بره. حتی این ویدئوها میتونه آدرنالین شما رو بالا ببره، تا جایی که به واسطه همین ویدئوها میتونید ایده‌های جدیدی رو در سایت خودتون پیاده سازی کنید. همین مسئله باعث شد برخی از همراهان همیشگی میزبان‌فا از طریق بخش دیدگاه‌های مطالب و شبکه‌های اجتماعی در رابطه با نحوه نمایش ویدئو در وردپرس به صورت انگیزشی سوال کنند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم بهترین راهکاری که با استفاده از اون بتونید ویدئوهایی رو به صورت انگیزشی یا هر ویدئو دلخواه در وردپرس رو در هر بخش از سایت نمایش بدین معرفی کنیم.

در این آموزش ما قصد داریم به معرفی افزونه نمایش ویدئو در وردپرس بپردازیم که امکان قرار دادن ویدئو در وردپرس را به صورت ابزارکی در اختیار شما قرار میده و با استفاده از افزونه جانبی که داره هم میتونید از امکان نمایش ویدئو به صورت لایت باکس استفاده کنید. پس اگر شما هم به دنبال نمایش ویدئوهای انگیزشی برای کاربران سایتتون هستید تا انتهای این آموزش همراه ما باشید.

آموزش نمایش ویدئو در وردپرس

قبل از اینکه به معرفی افزونه نمایش ویدئو در وردپرس بپردازم، میتونید با استفاده از دو مقاله قبلی که برای آموزش قرار دادن ویدئو و فیلم در وردپرس و آموزش گذاشتن ویدیو آپارات در وردپرس منتشر کردیم با نحوه قرار دادن ویدئو در مطالب وردپرس آشنا بشید. اما اگه قصد دارید ویدئوها رو به صورت ابزارکی و به صورت انگیزشی که امکان استفاده از لایت باکس رو هم بهتون بده میتونید از این مقاله‌ای که امروز براتون آماده کردم استفاده کنید.

برای نمایش ویدئو انگیزشی در وردپرس ابتدا باید بهترین افزونه برای نمایش ویدئو در وردپرس که امکان نمایش به صورت لایت باکس رو هم فراهم کنه، نصب و فعال کنید. بعد از تست افزونه‌های مختلف گزینه مناسبی که برای این کار پیدا کردم افزونه‌ای بود که با نام WonderPlugin Video Embed در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون هم موفق شده بیش از 1.000 نصب فعال و کسب امتیاز 5 رو ازآن خودش بکنه که میتونید از ابزارک این افزونه برای نمایش ویدئو استفاده کنید. 

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام WonderPlugin Video Embed در پیشخوان سایت وردپرس شما اضافه میشه که لازمه به زیر منوی Settings مراجعه کرده و تنظیماتی که در اختیارتون قرار میده رو شخصی سازی کنید.

 

 

Data option: با فعال کردن این گزینه تعیین میکنید که اگه زمانی افزونه را غیرفعال یا پاک کردید، داده‌های افزونه همچنان در سایت شما باقی بمونند تا اگر بعدها باز نصب کردید قابل بازگشت باشه کارهایی که انجام دادید.

Scripts position: برای اینکه در تست سرعت وردپرس و لود سایت خللی ایجاد نشه حتما این گزینه رو فعال کنید تا لود فایل‌های جاوا اسکریپت در فوتر وردپرس انجام بگیره و سایت در زمان کوتاه‌تری لود بشه.

حالا تنظیمات را ذخیره کرده و به منوی نمایش> ابزارک‌ها در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید. مشابه تصویر زیر میبینید که ابزارکی با نام WonderPlugin Video Embed اضافه شده. روی ابزارک کلیک کرده و سپس با استفاده از آموزش نصب ابزارک در وردپرس اقدام به اضافه کردن این ابزارک در مکان دلخواه خودتون بکنید.

 

 

Enter YouTube, Vimeo, Wistia or iFrame Video URL: در صورت انتخاب این گزینه میتونید ویدئو خودتون رو از سرویس‌هایی مثل یوتوب، ویمئو، ویستیا یا نمایش به صورت آی‌فریم در وردپرس قرار بدین. اما چون دسترسی به این سایت‌ها در ایران وجود نداره پس بهتره از گزینه بعدی استفاده کنید.

MP4/WebM Video: با انتخاب این گزینه میتونید آدرس مستقیم ویدئو خودتون رو با فرمت MP4 یا WebM در ابزارک قرار بدین تا برای استفاده نمایش داده بشه. کافیه آدرس ویدئو رو قرار بدین و یا اینکه با انتخاب دکمه Selcect an MP4 file ویدئو خودتون رو از رسانه وردپرس انتخاب کرده یا اینکه آپلود کنید.

WebM Video URL (For Firefox HTML5 Player): با انتخای این گزینه هم میتونید آدرس ویدئو webm رو با استفاده از پلیر HTML5 که برای فایرفاکس هست انتخاب کنید. یا اینکه با کلیک روی دکمه Selcect an WebM file فایل ویدئو رو آپلود یا از رسانه وردپرس انتخاب کنید.

HTML5 Poster Image URL: با استفاده از این گزینه میتونید یک تصویر به عنوان پس زمینه ویدئو در نظر بگیرید. کافیه آدرس تصویر رو وارد کنید یا اینکه با انتخاب دکمه Select an image file تصویر رو از رسانه وردپرس انتخاب یا آپلود کنید.

تنظیمات نمایش ویدئو لایت باکس در وردپرس

همونطور که گفتم این افزونه امکان نمایش ویدئو به صورت لایت باکس در وردپرس رو هم به شما میده که با استفاده از این قابلیت میتونید کاری کنید وقتی روی ویدئو کلیک میشه، ویدئو در پنجره لایت باکس باز شده و با ظاهر خوبی نمایش داده بشه. برای اینکه بتونید از این قابلیت استفاده کنید باید افزونه جانبی را از سایت سازنده افزونه دریافت کنید.

بعد از نصب و فعال سازی این افزونه هم مشابه تصویر زیر منویی با نام WonderPlugin Lightbox اضافه میشه که ابتدا باید به زیر منوی Settings برای انجام تنظیمات عمومی افزونه مراجعه کنید.

 

 

Data option: با فعال کردن این گزینه تعیین میکنید که اگه زمانی افزونه را غیرفعال یا پاک کردید، داده‌های افزونه همچنان در سایت شما باقی بمونند تا اگر بعدها باز نصب کردید قابل بازگشت باشه کارهایی که انجام دادید.

Update option: با فعال کردن این گزینه پیغام‌های آپدیت افزونه و نسخه افزونه نمایش داده نخواهند شد.

Scripts position: برای اینکه در تست سرعت وردپرس و لود سایت خللی ایجاد نشه حتما این گزینه رو فعال کنید تا لود فایل‌های جاوا اسکریپت در فوتر وردپرس انجام بگیره و سایت در زمان کوتاه‌تری لود بشه. با انتخاب گزینه Enable Lightbox in the WordPress backend هم امکان نمایش ویدئو به صورت لایت باکس در پیشخوان وردپرس فراهم خواهد شد.

 

 

Play in Lightbox Popup: برای اینکه با کلیک روی ابزارک ویدئویی امکان نمایش به صورت لایت باکس فراهم باشه تیک این گزینه را فعال کنید.

Set Lightbox size: با استفاده از این گزینه اندازه دلخواه برای پهنا و ارتفاع لایت باکس بر حسب پیکسل انتخاب کنید.

Display Image / Thumbnail URL: از اینجا تصویر دلخواه برای پس زمینه پوستر ویدئو در حالتی که به صورت لایت باکس هست رو انتخاب کنید. میتونید آدرس تصویر روی وارد کنید یا اینکه با کلیک روی دکمه Select image file تصویر رو آپلود یا از رسانه وردپرس انتخاب کنید.

Title: در اینجا عنوانی برای ویدئو وارد کنید که در لایت باکس نمایش داده بشه.

Auto popup on page load in milliseconds: با استفاده از این گزینه میتونید مشخص کنید که بعد از لود سایت به صورت خودکار پنجره لایت باکس ویدئو بعد از مدت زمانی که بر حسب میلی ثانیه مشخص میکنید باز بشه.

Auto close on video end (YouTube, Vimeo and MP4/WebM): با فعال کردن این گزینه بعد از به اتمام رسیدن پخش ویدئو، به صورت خودکار پنجره لایت باکس ویدئو وردپرس غیرفعال خواهد شد.

Show thumbnail navigation: با فعال کردن این گزینه هم امکان نمایش ناوبری برای تصاویری که در ویدئو و لایت باکس انتخاب شده فعال خواهد شد. همچنین اگه از چند ویدئو در یک صفحه استفاده شده باشه، با این روش میشه ویدئوهای بعدی رو نمایش داد.

 

 

Width / Height (px): با استفاده از این گزینه میتونید اندازه ویدئو در ابزارک را بر حسب پیکسل انتخاب کنید.

Keep aspect ratio: با فعال کردن این گزینه نسبت ابعاد ویدئو به صورت استاندارد بر اساس پهنای ویدئو انتخاب خواهد شد.

Autoplay و Loop play: با فعال کردن این دو گزینه امکان پخش خودکار و تکرار برای پخش ویدئو فعال خواهد شد.

Video CSS: با استفاده از این باکس میتونید کدهای دلخواه CSS برای سفارشی سازی استایل ویدئو رو وارد کنید.

Play Button URL: با استفاده از این بخش هم میتونید یک عکس برای دکمه پخش ویدئو انتخاب کنید یا اینکه از بخش OR از دکمه‌های آماده خود افزونه برای این کار استفاده کنید.

در نهایت بعد از انتشار ابزارک اگه به سایت مراجعه کنید مشابه تصویر زیر میبینید که بعد از کلیک روی ویدئو، به صورت لایت باکس نمایش داده خواهد شد. همچنین امکان اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی هم در انتهای لایت باکس قرار داره.

 

 

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید اقدام به نمایش ویدئو در ابزارک وردپرس بکنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه نمایش ابزارک ویدئو در وردپرس سوال یا مشکلی داشتید، در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

سامانه پشتیبانی نگاه