درباره ما

وبلاگ

0935-856-5698

گرویتی فرم چیست ؟ دانلود رایگان گراویتی فرم

وقتی صحبت از بهترین افزونه فرم ساز وردپرس میشه کاربرانی که چند سالی هست با وردپرس کار می‌کنند قطعا پیشنهادی که به شما خواهند داد اینه که از افزونه گرویتی فرم یا گراویتی فرم برای ساخت فرم در وردپرس استفاده کنید. بی شک افزونه گراویتی فرم بهترین افزونه برای ساخت انواع فرم‌های شرطی هست که با استفاده از این فرم ساز وردپرس میتونید انواع فرم شرطی در وردپرس، ساخت فرم خرید محصول در وردپرس، ساخت فرم تماس در وردپرس و… بسازید. هر یک از این فرم‌ها هم امکان ایجاد قابلیت‌های بسیار پیشرفته مثل انتخابگر رنگ و کد رهگیری گراویتی فرم رو بهتون میده که میتونید یک فرم بسیار پیشرفته در وردپرس بسازید.

در این آموزش ما قصد معرفی افزونه گرویتی فرم را داریم که با استفاده از این مقاله میتونید با افزونه گرویتی فرم آشنا شده و به مرور با استفاده از آموزش گراویتی فرم که در پایگاه دانش میزبان‌فا تهیه کرده و در اختیارتون قرار میدم میتونید اقدام به ساخت هر نوع فرم با قابلیت‌های پیشرفته در وردپرس بکنید.

گرویتی فرم چیست ؟

افزونه گراویتی فرم قدرتمندترین افزونه در زمینه ساخت فرم در وردپرس هست که امکان ساخت فرم بدون نیاز به کدنویسی در وردپرس را بهتون میده و میتونید انواع فرم در وردپرس با قابلیت‌های زیر را بسازید.

  • افزودن انواع فیلد در فرم وردپرس
  • انتخاب ظاهر دلخواه برای فرم
  • امکان ساخت فرم چند مرحله‌ای
  • قابلیت ایجاد محدودیت در فرم‌ها
  • قابلیت ساخت فرم شرطی در وردپرس برای انواع فیلدها
  • قابلیت ایجاد محدودیت در پر کردن تعداد فرم‌ها
  • امکان استفاده از انواع فیلدهای محاسبه‌گر(ریاضی، وزنی و…)
  • امکان ساخت فرم در وردپرس با قابلیت کد رهگیری گراویتی فرم
  • امکان اتصال درگاه پرداخت به گرویتی فرم
  • اتصال گراویتی فرم به ووکامرس
  • و…

همونطور که میبینید قابلیت‌های بسیار زیادی در این افزونه وجود داره که میتونید برای ساخت فرم در وردپرس استفاده کنید. حالا در ادامه به نحوه نصب و راه‌اندازی این افزونه در وردپرس می‌پردازم که میتونید با استفاده از این آموزش با منوها و قابلیت‌های این افزونه آشنا بشید و در مقالات بعدی به مرور به نحوه ساخت انواع فرم در وردپرس با گرویتی فرم می‌پردازم.

دانلود رایگان گراویتی فرم

افزونه گرویتی فرم به صورت تجاری عرضه میشه و برای استفاده باید افزونه را از فروشنده اون خریداری کنید. اما نسخه‌ای از این افزونه در گیت هاب وجود داره که میتونید به صورت رایگان این نسخه را دانلود کرده و از امکانات این افزونه استفاده کنید. این نسخه از افزونه گرویتی فرم کاملا ایمن هست و هیچ مشکلی از نظر امنیتی یا کمبود امکانات در این نسخه وجود نداره. تنها تفاوتی که در این نسخه با نسخه اصلی وجود داره بحث پشتیبانی و آپدیت افزونه است. در این نسخه امکان استفاده از پشتیبانی را ندارید به علاوه اینکه چون افزونه در گیت هاب هست دسترسی برای اپدیت وجود نداره باید در هر بار آپدیت که روی این افزونه صورت میگیره به صورت دستی اقدام به آپدیت افزونه گرویتی فرم بکنید.

توجه داشته باشید که، متاسفانه نسخه غیر رسمی این افزونه که در گیت هاب منتشر شده، در برخی از مارکت‌های مطرح و بنام ایرانی با قیمتی گزاف و با ادعای کذب اورجینال بودن به فروش میرسه. و نکته جالبتر اینکه برخی افراد ضمن اینکه فارسی ساز افزونه گرویتی فرم در مخزن وردپرس وجود داره، با اضافه کردن این افزونه در فایل محصول، مدعی ترجمه اختصاصی این افزونه هستند. در صورتی که فارسی ساز گرویتی فرم از سمت سایتی با همین نام که افزونه‌های تجاری افزونه گرویتی فرم رو به فروش میرسونه، در مخزن وردپرس منتشر شده. بنابراین برای خرید افزونه فقط و فقط از وب سایت اصلی نویسنده افزونه استفاده کنید یا اینکه با دانلود رایگان افزونه گراویتی فرم از مخزن گیت هاب ازش استفاده کنید.

بعد از نصب و فعال کردن افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Forms در پیشخوان وردپرس اضافه میشه که با استفاده از این منو میتونید به صفحه افزونه و تنظیمات افزونه گراویتی فرم برای ساخت فرم در وردپرس وارد بشید. اگه دقت کنید میبینید که منوهای مربوط به صفحه شروع در حالت غیرفعال شده هستن و با رنگ خاکستری نشون داده میشه که دلیلش نداشتن لایسنس گرویتی فرم هست. اگر نسخه اصلی رو خریداری کنید و در این بخش وارد کنید منوها فعال شده و امکان استفاده از پشتیبانی و بروزرسانی مستقیم در افزونه را خواهید داشت.

 

 

همونطور که میبینید در حال حاضر افزونه در حالت انگلیسی هست و برای اینکه بتونیم از افزونه گرویتی فرم فارسی استفاده کنیم لازمه افزونه فارسی ساز گراویتی فرم را نصب کنیم.

بعد از نصب افزونه گراویتی فرم فارسی خواهید دید که منوها و کلیه بخش‌ها فارسی شده و حالا میتونید از افزونه گرویتی فرم وردپرس با زبان فارسی و قابلیت‌هایی که برای کاربران فارسی زبان مثل کد ملی، شهرهای ایران در گرویتی فرم، واحد پول ایران در گراویتی فرم و… هست استفاده کنید. بعد از نصب افزونه قبل از هر کاری به زیر منوی تنظیمات مراجعه کرده و به صورت دلخواه تنظیمات گراویتی فرم را سفارشی سازی کنید.

 

 

CSS خروجی: با فعال یا غیرفعال کردن این گزینه میتونید CSS خروجی را که در فرم‌های وردپرس فعال یا غیرفعال کنید. در صورت غیرفعال کردن CSS هایی که در افزونه وجود داره غیرفعال شده و برای فرم‌ها از CSS قالب استفاده خواهد شد.

خروجی HTML5: با فعال یا غیرفعال کردن این گزینه هم میتونید مشابه قبل این گزینه را برای HTML5 انتخاب کنید. در این صورت در خروجی صفحات فرم ساز گرویتی اگر از HTML5 استفاده شده باشه نمایش داده نخواهند شد.

حالت بدون تداخل (No-Conflict): برای اینکه موقع لود تداخلی در افزونه با سایر افزونه‌ها یا قالب ایجاد نشه این گزینه را روی حالت روشن قرار بدین تا اگر تداخلی هم وجود داشت با استفاده از قابلیت‌هایی که در گرویتی فرم وجود داره به حداقل مقدار ممکن برسه.

واحد پول: از این بخش میتونید واحد پول برای درگاه پرداخت گرویتی فرم را انتخاب کنید که روی ریال یا تومان باشه.

بروزرسانی خودکار: از اونجایی که افزونه را از گیت هاب نصب کردیم و کد لایسنس برای افزونه قرار نشده که از پشتیبانی و آپدیت قالب استفاده کنیم، این گزینه را روی حالت خاموش قرار بدین.

منوی نوار ابزار: با استفاده از این گزینه میتونید فرم‌های گراویتی فرم را برای دسترسی سریعتر از بخش نوار ابزار فعال یا غیر فعال کنید که با فعال کردن این گزینه امکان مشاهده فرم‌های از نوار ابزار مدیریتی پیشخوان وردپرس فراهم میشه.

سیستم لاگ: با فعال کردن این گزینه امکان ذخیره خطا در افزونه گراویتی فرم در قالب فایل دیباگ وردپرس فراهم میشه که میتونید برای رفع اشکال ازش استفاده کنید.

تنظیمات reCAPTCHA: با استفاده از این بخش هم میتونید از کپچا برای گراویتی فرم استفاده کنید که نحوه گرفتن کدهای API گوگل برای افزونه کپچا رو داخل مقاله آموزش جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس توضیح دادم. حالا این بخش از تنظیمات را ذخیره کرده و روی تب Web API کلیک کنید.

 

 

با رفتن به این تب میتونید از API گراویتی فرم از طریق JSON RESET API برای توسعه در هر جایی که نیاز به فرم‌های گراویتی دارید استفاده کنید. به عنوان مثال میشه از این بخش در حالتی که اقدام به ساخت برنامه اندروید برای سایت وردپرس به صورت اختصاصی میکنید استفاده کنید.

 

 

این بخش از تنظیمات با نصب افزونه فارسی ساز گرویتی فرم اضافه میشه که میتونید قابلیت‌هایی که در نسخه فارسی افزونه فرم ساز گرویتی قرار داده شده را برای استفاده کردن، فعال یا غیرفعال کنید. از امکانات کاربردی این بخش میشه به موارد زیر اشاره کرد.

  1. افزوده شدن شهرهای ایران در وردپرس
  2. امکان استفاده از فیلد کد ملی در وردپرس
  3. شمسی سازی زبان و تاریخ در گراویتی فرم
  4. امکان استفاده از واحد پول ایران در گراویتی فرم
  5. امکان استفاده از خبرخوان گراویتی فرم
  6. امکان فعال یا غیرفعال کردن کد پیگیری در گرویتی فرم
  7. و…

تنها نکته‌ای که باید اینجا بهش توجه کنید این هست که در صورت کلیک روی دکمه حذف افزودنی‌ها کلیه تنظیماتی که در گراویتی فرم فارسی سفارشی سازی کردید حذف خواهند شد.

 

 

با رفتن به تب حذف هم میتونید به همین شکل کاری کنید که اگه روزی تصمیم به حذف کامل افزونه وردپرس گراویتی فرم گرفتید با حذف از این بخش کلیه داده‌هایی که این افزونه به دیتابیس اضافه کرده رو حذف کنید.

معرفی منوهای گرویتی فرم

حالا که با تنظیمات افزونه گراویتی آشنا شدید در ادامه به معرفی مختصری از منوهای این افزونه میپردازم تا فعلا یک ذهنیت از این بخش داشته باشید و برای اینکه با این منوها کار کنید در مطالبی بعدی به اونها می‌پردازم.

فرم‌ها: با رفتن به این زیر منو میتونید فرم‌هایی که در افزونه گرویتی ساختید را ببینید و مدیریت کنید. برای اینکه امکان ویرایش فرم در افزونه گرویتی، امکان کپی گرفتن از فرم، پیش نمایش فرم، حذف فرم، مشاهده صندوق ورودی برای هر فرم و… دسترسی داشته باشید.

فرم جدید: با کلیک روی این زیر منو باکسی باز میشه که میتونید اقدام به ساخت فرم در وردپرس با افزونه گرویتی بکنید.

صندوق ورودی: با رفتن به این منو میتونید صندوق ورودی برای فرم‌هایی که توسط کاربران پر شده را مشاهده کنید. این قسمت در واقع اینباکس فرم شما به حساب میاد و مثل افزونه فرم تماس 7 طوری نیست که فرم‌های پر شده به ایمیل ارسال بشه، بلکه علاوه بر ایمیل میتونید از این بخش بهش دسترسی داشته باشید. تو این بخش میتونید از امکان مشاهده، علامت گذاری به عنوان خوانده شده، انتقال به هرزنامه و انتقال به زباله دان هم استفاده کنید.

برون/درون ریزی: با رفتن به این منو میتونید از قابلیت‌هایی مشابه خروجی گرفتن در وردپرس و درون ریزی در وردپرس برای فرم‌ها استفاده کرده و از فرم هایی که استفاده کردید تو جای دیگه هم استفاده کنید. امکان خروجی گرفتن در این بخش برای پیغام‌ها و فرم‌های ساخته شده است و درون ریزی هم برای ساخت فرم با استفاده از فایل درون ریز صورت میگیره.

همچنین اگر در حال حاضر از افزونه‌هایی مثل فرم تماس 7 وردپرس برای ساخت فرم استفاده می‌کنید میتونید با استفاده از افزونه‌های جانبی که در گرویتی فرم وجود داره به راحتی بدون اینکه لازم باشه از ابتدا فرم را با گراویتی طراحی کنید، با نصب یک افزونه و انتخاب فرم تماس کار درون ریزی و انتقال از فرم تماس 7 به گرویتی فرم را انجام بدین.

افزودنی‌ها: با رفتن به این منو میتونید افزونه‌های اضافی که برای گراویتی فرم در دسترس هست را ببینید و از این افزونه‌ها هم استفاده کنید. به عنوان مثال امکان اتصال درگاه پرداخت به گرویتی فرم یا اتصال گرویتی فرم به ترلو با استفاده از این بخش فراهم خواهد بود. اما از اونجایی که طبق این آموزش از دانلود رایگان گراویتی فرم استفاده می‌کنید و نسخه اصلی برای پشتیبانی و دسترسی به آپدیت‌ها تهیه نشده امکان استفاده از این بخش نیست و برای استفاده از افزودنی‌ها لازمه تا به صورت دستی اقدام کنید.

وضعیت سیستم: با استفاده از این بخش میتونید جزییات کامل گرویتی فرم وردپرس را به همراه اطلاعات وردپرس و سرور خودتون مشاهده کنید که اگر هر جایی خطایی وجود داشت با کمک این بخش بتونید برطرف کنید.

راهنما: با رفتن به این بخش هم میتونید به داکیومنت‌ها گراویتی فرم دسترسی پیدا کرده و راهنمایی‌های لازم را از وبسایت اصلی گرویتی برای ساخت فرم در وردپرس مشاهده کنید.

امیدوارم که این مقاله که در اون به معرفی و نحوه سفارشی سازی تنظیمات در افزونه گرویتی فرم پرداختم مورد توجه و پسندتون قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید با محیط گراویتی فرم آشنا بشید. در مقالات بعدی به نحوه ساخت فرم در گرویتی، مدیریت فرم‌ها، مدیریت صندوق ورودی و… می‌پردازم که میتونید از قابلیت‌های پیشرفته این فرم ساز استفاده کنید. در صورتی که تا اینجا سوال یا مشکلی در رابطه با افزونه فرم ساز گرویتی براتون پیش اومده در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

سامانه پشتیبانی نگاه