درباره ما

وبلاگ

0935-856-5698

آموزش گذاشتن رمز روی مطالب وردپرس

گذاشتن رمز روی سایت وردپرس این امکان را براتون فراهم میکنه تا دسترسی به محتوای سایت را محدود به کسانی بکنید که فقط رمز را در اختیار قرار دارند. همونطور که در آموزش مدیریت نوشته‌ها در وردپرس مشاهده کردید به صورت پیشفرض قابلیت اینکه روی نوشته و مطالب وردپرس رمز بزارید وجود داره و میتونید با در اختیار قرار دادن رمز برای کاربرانی که قصد دارید نوشته را مشاهده کنند امکان دیدن نوشته در وردپرس را برای اونها محدود کنید. اما اگر بخواهید تا روی کل سایت رمز قرار بدین این امکان برای شما وجود نخواهد داشت.

در این آموزش ما قصد معرفی افزونه برای گذاشتن رمز روی سایت وردپرسی را داریم که با استفاده از این آموزش قادر هستید تا روی محتوای کل سایت یک رمز تعیین کنید و امکان مشاهده سایت را صرفا برای کسانی که رمز را دارند فراهم کنید. پس اگر شما هم به دنبال محافظت محتوای سایت وردپرس با استفاده از رمزگذاری روی وردپرس هستید تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

آموزش گذاشتن رمز روی سایت وردپرس

افزونه گذاشتن رمز روی سایت وردپرسی که قصد معرفی اونو دارم با نام Password Protected در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 100.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.6 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به گذاشتن رمز روی سایت وردپرسی خواهید بود و میتونید محتوای سایت را فقط برای کسانی که رمز برای مشاهده سایت را دارند فراهم کنید. 

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام رمزدار در بخش تنظیمات وردپرس پیشخوان سایت وردپرس شما اضافه میشه که با استفاده از این منو میتونید به صفحه تنظیمات افزونه دسترسی پیدا کنید.

 

 

وضعیت حفاظت رمز عبور: با فعال کردن این گزینه قابلیت رمز گذاری بر روی وردپرس فعال شده و هر کاربری که قصد مشاهده سایت را داشته باشه بعد از اینکه به لینک مورد نظر هدایت بشه ازش خواسته میشه تا رمز ورود برای مشاهده وبسایت را وارد بکنه، در صورتی که رمز به درستی وارد شده بود میتونه سایت را ببینه و در غیر این صورت هم قادر به مشاهده سایت نخواهد بود. در صورتی هم که هر زمان مایل بودید تا امکان مشاهده سایت وردپرس را بدون نیاز به استفاده از رمز برای کاربران فراهم کنید کافیه تا تیک این گزینه را غیرفعال کرده و تنظیمات را ذخیره کنید تا مرحله درخواست رمز برای مشاهده وردپرس برداشته شده و نیازی به وارد کردن رمز برای مشاهده سایت نباشد.

Protected Permissions: با استفاده از این گزینه میتونید مشخص کنید که چه کسانی قادر هستند تا بدون نیاز به وارد کردن رمز سایت را مشاهده کنند. در اینجا میتونید امکان مشاهده سایت را برای مدیریان سایت، کاربرانی که در حساب کاربری خود وارد شده باشند و همچنین امکان مشاهده سایت از طریق فید وردپرس را فعال یا غیرفعال کنید.

رمز تازه: با استفاده از این بخش میتونید رمز مورد نظر خودتون را برای مشاهده سایت انتخاب کنید. در صورتی که قصد تغییر رمز را هم داشتید کافیه تا رمز دلخواه خودتون را در این دو فیلد وارد کنید تا رمز مشاهده سایت وردپرس تغییر داده شود.

Allow IP Addresses: با استفاده از این بخش هم میتونید امکان مشاهده سایت وردپرسی که بر روی اون رمز گذاشتید را برای برخی کاربران از طریق IP وردپرس فراهم کنید تا نیازی به وارد کردن رمز برای مشاهده سایت در وردپرس نداشته باشند.

 

 

در صورتی که از کش وردپرس استفاده می‌کنید تا سرعت وردپرس را افزایش دهید ممکنه گاهی اوقات این افزونه به دلیل کش شدن سایت به درستی کار نکنه و صفحات سایت به کاربران که چون قبلا رمز را وارد کردند نمایش داده بشه، بنابراین لازمه تا امکان کش بر روی این جالت را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن کش در وردپرس برای این افزونه کافیه تا کدی که در فیلد Cookies مشاهده می‌کنید را کپی کرده و در افزونه کش وردپرس که ازش استفاده می‌کنید وارد کنید تا این نوع کش را در وردپرس غیرفعال کنید.

 

 

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید و در آدرس بار هم مشخصه من قصد دارم تا اولین نوشته خودم یعنی پست سلام دنیا وردپرس را باز کنم که از من رمز برای ورود به سایت وردپرس را جهت مشاهده صفحه درخواست میکنه، حالا بعد از اینکه رمز را به درستی وارد کنم سایت نمایش داده شده و قادر به مشاهده وبسایت خواهم بود.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به گذاشتن رمز بر روی سایت در وردپرس اقدام کنید تا محتوای وبسایت را به کاربرانی که رمز را دارند محدود کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه گذاشتن رمز روی وردپرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

سامانه پشتیبانی نگاه